Abonēšana    Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Vakances izglītības darbā

Vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidē ieguldīs 4, 8 miljonus eiro

Autors: IK informācija @ 22.08.2017

22. augustā valdība apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādātos noteikumus par Eiropas Savienības (ES) fondu investīciju nosacījumiem vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidei. Projektu „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” īstenošanu plānots uzsākt šā gada nogalē un īstenot līdz 2022. gada 31. decembrim. Projekta kopējais finansējums ir 4,8 miljoni eiro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējumu 4 092 205 eiro, bet valsts budžeta finansējumu 722 154 eiro. Projektu īstenos IZM sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu un Valsts izglītības satura centru, portālu „Izglītība un kultūra” informēja IZM komunikācijas nodaļā.

Izglītības kvalitātes monitorings ir instruments izglītojamo mācību rezultātu novērtēšanai, tas nodrošina informāciju un atgriezenisko saiti izglītības iestāžu darbības un mācību pilnveidei, kā arī informāciju par izglītības kvalitāti vecākiem un sabiedrībai.

 

Šajā sistēmā tiks apkopota un analizēta statistiskā informācija, salīdzinošo izglītības pētījumu rezultāti, centralizēto eksāmenu rezultāti, skolu akreditācijas un programmu licencēšanas un cita veida izglītības iestāžu darbu raksturojoša informācija un rādītāji. Skaidra un saprotama izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēma ir nepieciešama, lai ikviens sabiedrības pārstāvis varētu objektīvi novērtēt izglītības kvalitāti Latvijas izglītības iestādēs, savukārt izglītības politikas veidotāji spētu pieņemt faktos argumentētus lēmumus izglītības sistēmas tālākai attīstībai. Viens no būtiskākajiem izaicinājumiem objektīvam un salīdzināmam vērtējumam pašlaik ir sistēmiskas pieejas trūkums, jo nav pieejama vienota valsts līmeņa izglītības kvalitāti raksturojošo rādītāju sistēma. Visas izglītības kvalitātē ieinteresētās puses – vecāki, izglītības iestāžu vadība, valsts un pašvaldību institūcijas, pedagogi, izglītojamie, studenti izmanto katrs sev pieejamos resursus, tādējādi gūstot tikai daļēju priekšstatu par izglītības iestāžu darbību raksturojošiem rādītājiem un izglītības kvalitātes līmeņa izmaiņām.

 

4,8 miljonus eiro sešu gadu periodā ieguldīs izglītības kvalitātes novērtēšanas un monitoringa sistēmas un analīzes rīku izstrādē un ieviešanā, tajā skaitā nodrošinot tādu datu vākšanu, kuri nepieciešami monitoringa sistēmas un tās analīzes rīku aprobācijai, rezultātu analīzei un ieteikumu izstrādei, zinātniski pamatotu mācību vides kvalitātes vērtēšanas instrumentu un rādītāju izstrādei. Paralēli tam tiks veikti deviņi nacionālie pētījumi izglītības pētījumu programmas ietvaros, kā arī organizēti sadarbības un stratēģiskās komunikācijas pasākumi, kā arī mācības izglītības kvalitātes monitoringā iesaistītajiem, tostarp pedagogu profesionālo organizāciju pārstāvjiem.

 

Efektīvas, uz pierādījumiem balstītas izglītības politikas veidošanai ir būtiski veikt sistēmisku un periodisku izglītojamo mācību snieguma dinamikas novērtējumu izglītības kvalitātes rādītāju kontekstā un mācību sasniegumus ietekmējošo faktoru padziļinātu izpēti ciešā saistībā ar starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu un nacionālo standarta monitoringa instrumentu sniegtajiem rezultātiem. Projekta laikā īstenotie pētījumi ļaus izprast procesus, kas nodrošina virzību uz politikas mērķu sasniegšanu un precizēt konkrēto rīcībpolitiku, sniedzot ieguldījumu kompetenču pieejā balstītā satura izveidei, skolēnu un studentu mācību sekmju, izglītības iestādes vides un izglītības personāla kvalifikācijas uzlabošanai, kā arī jauniešu sagatavošanai studijām un darba tirgum.

 

Ar valdībā apstiprināto noteikumu projektu „Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 8. 3. 6. specifiskā atbalsta mērķa „Ieviest izglītības kvalitātes monitoringa sistēmu” 8. 3. 6. 2. pasākuma „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” īstenošanas noteikumi” var iepazīties valdības mājaslapā: http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40424403&mode=mk&date=2017-08-22

Komentāri:




Citi lasītāji iesaka:


E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Vai tas, ko mēs gribam redzēt, ir ķeksīšu vilcējs, izpildītājs vai radoša personība, kam uzticam pašu dārgāko – savu nākotni?
Aija Tūna, izglītības eksperte


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Edgars šajā darbā ir izveidots kā aizmāršības tēls. Bet Kristīne kā idioloģiska persona, kam sliktas īpašības praktiski nav novērojamas.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.