Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Saeima atbalsta pilnveidojumus pedagogu darba kvalitātes vērtēšanas sistēmā

Autors: IK informācija @ 27.07.2017

Saeima ceturtdien, 27. jūlijā, galīgajā lasījumā atbalstīja izmaiņas Izglītības likumā, paredzot jaunu un vienkāršāku regulējumu pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanai. Likums pieņemts steidzamības kārtā divos lasījumos, lai nodrošinātu kvalitātes vērtēšanas nepārtrauktību un novērstu iespējamu situāciju, ka atsevišķi pedagogi varētu zaudēt kvalitātes piemaksas, portālu „Izglītība un kultūra” informēja Saeimas Preses dienestā.

Saskaņā ar jauno kārtību pedagogiem varēs noteikt vienu no trim kvalitātes pakāpēm, taču tās piešķirs izglītības iestādes vadītājs, un augstākās pakāpes pretendentu izvērtēšanā netiks iesaistītas pašvaldības un nozares ministrija, kā tas bija līdz šim.

Finansiālā ziņā skolotāji nebūs ne zaudētāji, ne ieguvēji, jo valsts finansējums kvalitātes piemaksām saglabāsies iepriekšējā līmenī. Taču būtiski mazināsies birokrātija un papīra darbs, kas bija jāveic pedagogiem, lai saņemtu kvalitātes piemaksas, par likumprojekta virzību atbildīgo Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisiju iepriekš informēja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Izglītības iestādes vadītājs, pamatojoties uz novērtēšanas komisijas ieteikumu, noteiks kvalitātes pakāpes piešķiršanu uz vienu, diviem vai trim gadiem, un tā stāsies spēkā ar kārtējā gada 1. septembri. Šādas kvalitātes pakāpes piešķiršanas derīguma termiņa variācijas tiek piedāvātas, ņemot vērā izglītības iestāžu atšķirīgo lielumu, kā arī izglītības iestāžu specifiku – dažādas īstenojamās izglītības programmas -, tādējādi novēršot darbietilpīgu novērtēšanas procedūru un pārāk lielu novērtēšanas procesā iesaistīto vērtētāju slodzi.

Piemaksas apmēru par kvalitātes pakāpi noteiks izglītības iestādes vadītājs, ņemot vērā novērtēšanas procesa rezultātus un pieejamos finanšu līdzekļus.

Jaunais regulējums paredz: valdība noteiks virzienus, kuros kvalitāte novērtējama, kvalitātes pakāpju aprakstus un kvalitātes novērtēšanas organizēšanas, bet ne darba kvalitātes vērtēšanas kārtību. Novērtēšanas kritērijus izstrādās pati izglītības iestāde, ņemot vērā izglītības iestādes mērķus un specifiku. Tas nozīmē, ka pedagoga darbības virzieni, kuros kvalitāte novērtējama, sākumskolai, speciālās izglītības iestādei, interešu izglītības iestādei vai valsts ģimnāzijai būs vienādi, bet kritēriji, kurus izmantos izglītības iestādē, veicot pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanu, būs atšķirīgi, vērsti uz konkrētās izglītības iestādes izglītības procesa kvalitāti.

Jaunais regulējums dos iespēju izglītības iestādēm veikt pedagogu profesionālās darbības novērtēšanu izglītības iestādē atbilstoši tās mērķiem, mazinās birokrātisko slogu pedagogiem liela apjoma dokumentu sagatavošanā, veidosies vienota izpratne par izglītības kvalitāti izglītības iestādē, norāda likumprojekta autori Izglītības un zinātnes ministrijā.


Izglītības iestādēm pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas kritēriji un kārtība jāizstrādā līdz šī gada 30. novembrim.
Iesniegumus par kvalitātes novērtēšanu izglītības iestādei varēs iesniegt, sākot no 1. decembra.

Grozījumi arī paredz, ka, nosakot pedagoga mēnešalgu, līdz ar pedagoga profesionālo kvalifikāciju varēs ņemt vērā arī pedagoga darba stāžu.

Komentāri:




Iveta

27.07.2017

Un tas nozīmē, ka direktoru rokās būs neproporcionāla vara... Un ka EIropas nauda, kas bija iztērēta, lai rūpīgi sagatavotu iepriekšējos vērtēšanas kritērijus, ir izniekota. Lai arī process bija birokrātisks, tas bija arī obektīvāks. Šādi tikai tiks kāpināts zināms "feodālims".

Citi lasītāji iesaka:


E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Kāda jēga strādāt skolā, ja nav mērķa ar to iepriecināt skolēnus un sevi? Kāda jēga izveidot ģimeni, ja nav laika tiem, kurus savā ģimenē esam sasaukuši?
Kaspars Bikše, Latvijas un Dānijas augstskolu lektors


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Gundega Repše savā stāstā cilvēkus galina dažādi; citi mirst mīlot, citi vēl citādi, bet interesanti, ka gandrīz visos stāstos mirst suns. Tas ir, manuprāt, simbols, kas apzīmē kaut ko ļoti tuvu, ne mīlestību, bet vērtību.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.