Abonēšana    Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Vakances izglītības darbā

Latvijas skolēnu mācību kopuzņēmumi gūst panākumus ārvalstīs

Autors: IK informācija @ 31.05.2017

Latvijas skolēni projekta „Central Baltic Student Enterprises without Borders” (CBEwB) otrajā norises gadā nodibinājuši 18 starptautisku kopuzņēmumu ar skolēniem no Igaunijas, Somijas un Zviedrijas. Skolēniem tā ir neatsverama starptautiska pieredze, jo viena mācību gada laikā viņi ir piedalījušies vairākos gadatirgos Somijā, Zviedrijā, Igaunijā un Latvijā, kā arī starptautiskās inovāciju nometnēs Helsinkos un Tallinā. Šogad kopuzņēmumi, kuros darbojas arī jaunieši no Latvijas, ir guvuši vērā ņemamus starptautiskus panākumus, portālu „Izglītība un kultūra” informēja Junior Achievement Latvija vadītājs Jānis Krievāns.

Skolēnu mācību uzņēmums (SMU) kopuzņēmums Findser, kurā darbojas Iecavas vidusskolas skolēni kopā ar skolēniem no Igaunijas, ar produktu — viedu risinājumu (lietotni) objekta atrašanās vietas noteikšanai — ieguva labākā kopuzņēmuma balvu Helsinku gadatirgū.

Savukārt Tallinas gadatirgū labākā kopuzņēmuma balvu izcīnīja SMU U-Cloud, kurā apvienojušies Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas skolēni ar jauniešiem no Somijas, Zviedrijas un Igaunijas. Viņu biznesa ideja ir LED lampas mākoņa formā.

Zviedrijas konkursā Stokholmā galveno balvu jeb Grand Prix saņēma SMU Woodvibe, kuru produkts ir koka austiņas. Šajā SMU darbojas Olaines 1. vidusskolas jaunieši kopā ar pārstāvjiem no Somijas un Igaunijas.

Junior Achievement Latvija rīkotajā starptautiskajā SMU festivālā – gadatirgū starptautiskais kopuzņēmums SMU ChildAware ieguva sociāli atbildīga SMU balvu. Uzņēmumā darbojās skolēni no Igaunijas, Zviedrijas un Somijas.

„Šī projekta mērķis ir sniegt jauniešiem ieskatu starptautiskajā uzņēmējdarbībā un iespēju strādāt daudznacionālās komandās. Tā ir iespēja gūt kontaktus ārpus mūsu valsts robežām, gūt pieredzi, pārvarot attāluma vai kultūras dažādības uzceltās barjeras. Skolēniem tiek uzlabotas komunikācijas un sadarbības prasmes,” stāsta Junior Achievement Latvija vadītājs J. Krievāns.

Projekta otrajā gadā tika iesaistīti vairāk nekā 160  skolēnu, 100  skolotāji – SMU konsultanti un 20 skolotāji – mentori no projekta valstīm.

Starp izveidoto kopuzņēmumu izstrādātajiem produktiem ir apdrukātas stikla glāzes, ādas jostas ar koka sprādzi, koka austiņas, ķermeņa losjoni vīriešiem, Iphone vāciņš lādētājs, lietusmēteļi rokassomām, daudzfunkcionāli dvieļi, LED lampa mākonis, biznesa galda spēle.

Kā galvenos ieguvumus no projekta gan skolēni, gan skolotāji min iespēju gūt pieredzi, komunicējot un sadarbojoties ar citu valstu pārstāvjiem, un ceļot, taču izaicinājums ir bijis centieni nonākt pie viena mērķa un sasniegt labus rezultātus, un iemācīties pārdot savu produktu starptautiskā līmenī. Jaunieši minējuši, ka nepieciešamas biežākas tikšanās reizes, lai nostiprinātu iesākto sadarbību, jo ne visi izveidotie kopuzņēmumi ir bijuši veiksmīgi un darbojušies līdz mācību gada beigām. Nākamajā gadā organizatori veicinās jauniešiem iespēju vairāk strādāt pie sadarbības, inovatīvu produktu jaunrades un komandas saliedēšanas. Svarīga loma sadarbības noturēšanā tiks atvēlēta iesaistītajiem skolotājiem, kuriem būs savstarpēji jāsadarbojas, atbalstot izveidotos kopuzņēmumus starp valstīm.

Projekta vadošais partneris ir Junior Achievement Igaunija, pārējie partneri — Junior Achievement Latvija, Junior Achievement Somija un Junior Achievement Zviedrija. Tā darbības laiks ir no 2015. gada septembra līdz 2019. gada aprīlim.

Komentāri:




Citi lasītāji iesaka:


E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Visvajadzīgākā šodien – un rītdien – ir spēja orientēties apkārtējā informācijas troksnī, sadzirdēt tajā savu viedokli, pievienot tam savu – aizrautīgu un izsvērtu, zinošu un drosmīgu – balsi, jo, kā izrādās, klusēšana vairs nav modē un vairs nav zelts.
Mārtiņš Daugulis, Rīgas Stradiņa universitātes mācībspēks


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Liekas, ka pulvera autoram visai grāmatai nav pieticis.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.