Abonēšana    Pirkt e-laikrakstu Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Viedokļi Intervijas Foto Interešu izglītība Žurnāls vecākiem Pirmsskolas izglītība

Iesūtīt viedokli



Neatkarīgā izglītības biedrība: sešgadnieku reformas īstenošanai nepieciešami 150 miljoni eiro [0]

Autors: Dr. paed. Zane Ozola, Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja @ 28.03.2017.

Neatkarīgā izglītības biedrība: sešgadnieku reformas īstenošanai nepieciešami 150 miljoni eiro
Foto: Publicitātes foto

Pagājušajā nedēļā Neatkarīgā izglītības biedrība piedalījās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē, kur centās skaidrot mītus, ko popularizē t.s. sešgadnieku reformas veidotāji, piemēram, ka visi Eiropas Savienības (ES) valstu bērni iet skolā no sešu gadu vecuma, ka skolā mācās 12 gadus, un Latvijai kā ES valstij jādara tāpat, ka pašlaik vidusskolas solos sēž „pārauguši” deviņpadsmitgadīgi jaunieši, kuriem jābūt darba tirgū u.tml. Lielākoties tie ir mīti, un politikas veidotāji nereti pretargumentus nevēlas uzklausīt.

lasīt tālāk

Kas un kā saliks puzli: jaunais saturs izglītībā [6]

Autors: ILZE BRINKMANE @ 03.03.2017.

Laikraksts „Izglītība un Kultūra” sadarbībā ar izglītības uzņēmumu „Lielvārds” 10. februārī organizēja diskusiju „Ko, kas un kā mācīs skolēniem Latvijas skolās, sākot ar 2018./2019. mācību gadu?”.

lasīt tālāk

Profesore Ilga Kreituse: Latvijas izglītības sistēmā ir permanentās reformas [1]

Autors: Ilga Kreituse, Rīgas Stradiņa universitātes profesore @ 27.02.2017.

Profesore Ilga Kreituse: Latvijas izglītības sistēmā ir permanentās reformas
Foto: Publicitātes foto

Runājot par reformām Latvijas izglītības sistēmā, jāsaka, ka tās ilgst kopš neatkarības atjaunošanas, turklāt šajās reformās mēs ejam pa riņķi, neko jaunu neizdomājot.

 

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Nemētāsim tukšas, apmelojošas frāzes, domāsim par saviem cilvēkiem un novadu attīstību [0]

Autors: Mārīte Raudziņa, RPIVA Cēsu filiāles vadītāja @ 19.01.2017.

Nemētāsim tukšas, apmelojošas frāzes, domāsim par saviem cilvēkiem un novadu attīstību
Foto: Publicitātes foto

„Studijas Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) Cēsu filiālē ir mans ieguvums par visiem 100%” – tā ir šī gada RPIVA absolventes Lailas Virses atziņa un līdzīgu ir daudz gan no studentu, gan darba devēju puses.

 

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Pret rakstāmmašīnām datoru vietā – pret struktūrfondu līdzekļu izniekošanu speciālajā izglītībā [0]

Autors: IK informācija @ 01.12.2016.

Valsts augstākajām amatpersonām – Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei un Ministru prezidentam Mārim Kučinskim – adresētā vēstulē 114 cilvēki lūdz apturēt Ministru kabineta (MK) noteikumu Nr. 589 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” darbību, kas paredz ļoti lielu publisku līdzekļu izniekošanu nebūtiskām, nepamatotām darbībām speciālajā izglītībā.

lasīt tālāk

Mācības ar sešu gadu vecumu var paaugstināt uzmanības deficīta/hiperaktivitātes un mācīšanas traucējumu risku [1]

Autors: Ņikita Bezborodovs, Dr. bērnu psihiatrs @ 29.11.2016.

Mācības ar sešu gadu vecumu var paaugstināt uzmanības deficīta/hiperaktivitātes un mācīšanas traucējumu risku
Foto: Publicitātes foto

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) aktīvi virza kārtējo reformu – šoreiz par to, ka obligātai pamatizglītības apguvei jāsākas jau ar sešu gadu vecumu. Savu iniciatīvu ministrija skaidro ar to, ka daudzviet vidējās izglītības iestādēs gados vecākajiem jauniešiem zūd motivācija mācīties un psiholoģiski viņi vairs neatbilst vispārizglītojošās skolās patlaban organizētajam mācību procesam, bet, vai sešus gadus vecs bērns psiholoģiski ir gatavs uzsākt skolas gaitas? Kā tas var ietekmēt bērna psihi un motivāciju mācīties?

 

 

 

 

lasīt tālāk

Ceļa vārdi jaunajam IZM Absolventu reģistram [0]

Autors: Jānis Bernāts, Rektoru padomes ģenerālsekretārs @ 23.11.2016.

Ceļa vārdi jaunajam IZM Absolventu reģistram
Foto: http://eko-sfera.info/

Nav grūti prognozēt, ka šā gada 23. novembrī koalīcija Saeimā līdzās 2017. gada budžetam lielā vienprātībā atbalstīs arī 57 t.s. „budžeta paketes” likumprojektus. „Budžeta paketē” iekļuvuši arī grozījumi Augstskolu likumā (likumprojekts Nr. 695/Lp12(1)), ar kuriem Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) plāno ieviest jaunu – Studējošo un absolventu – reģistru. Grozījumiem ir maz kopīga ar 2017. gada budžetu, tomēr tas netraucēs Saeimai tos pieņemt kā steidzamus.

 

lasīt tālāk

Skolas nav gatavas uzņemt sešgadniekus [0]

Autors: Arita Lauka, pedagoģijas maģistre, pirmsskolas un sākumskolas skolotāja ar 30 gadu darba pieredzi @ 07.11.2016.

Skolas nav gatavas uzņemt sešgadniekus
Foto: Publicitātes foto

Pēdējā laikā ar lielu intensitāti aktualizējies temats par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) plānotajiem grozījumiem Vispārējās izglītības likumā, tajos paredzot obligātās pamatizglītības apguves sākšanu no sešu gadu vecuma. Jaunās izmaiņas jeb precīzāk būtu teikt – savulaik jau vairākkārt nesekmīgi iesāktās reformas tiek virzītas lielā tempā, ar nolūku tās juridiski nostiprināt jau 2018. gada 1. jūlijā. 

 

 

 

 

lasīt tālāk

„Zinātniskais mārketings” – pedagogu atalgojuma modeļa galvenais pamatprincips IZM darbībā [0]

Autors: Česlavs Batņa, Ikšķiles vidusskolas direktors @ 11.05.2016.

„Zinātniskais mārketings” – pedagogu atalgojuma modeļa galvenais pamatprincips IZM darbībā
Foto: Publicitātes foto

Kopš 25. aprīļa, kad Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) prezentēja ministra Kārļa Šadurska vadībā izstrādāto pedagogu atalgojuma modeli ir notikušas daudzas diskusijas un viedokļu apmaiņa par noteikumos paredzēto. Iepazīstoties ar „Pedagogu darba samaksas noteikumi” projektu, nācās secināt, ka vienīgais un pozitīvais, ko ministrija ir iemācījusies darīt, izstrādājot jaunus nosacījumus pedagogu atalgojuma noteikšanā, ir „zinātniskā mārketinga” pieejas izmantošana.

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Par profesora jābūtību: diskusija „Profesors mūsdienu augstskolā” [0]

Autors: Zaiga Ikere, DU profesore, LAPA valdes locekle, Latvijas Zinātnes padomes Humanitāro un sociālo zinātņu komisijas locekle @ 02.03.2016.

Par profesora jābūtību: diskusija „Profesors mūsdienu augstskolā”
Foto: Publicitātes foto

Augstskolās nupat ar jaunām gaidām, jauniem izaicinājumiem ir iesācies pavasara semestris. Februāra sākumā notika arī Latvijas Augstskolu profesoru asociācijas (LAPA) jubilejas pilnsapulce „LAPA 20 gadi”. Šis jubilejas pasākums bija vērsts ar skatu uz nākotni – uz izglītības kvalitātes paaugstināšanu augstskolās, tādēļ galvenā uzmanība tika pievērsta mācību procesa iekšējam virzītājspēkam – profesoram.

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Aptauja


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Viņi abi iemīlējās apavu veikalā jau no pirmā acu uzmetiena.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Daiga Dzene

daiga13@gmail.com

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.