Abonēšana    Pirkt e-laikrakstu Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Viedokļi Intervijas Foto Interešu izglītība Žurnāls vecākiem Pirmsskolas izglītība

Iesūtīt viedokli



Pret rakstāmmašīnām datoru vietā – pret struktūrfondu līdzekļu izniekošanu speciālajā izglītībā [0]

Autors: IK informācija @ 01.12.2016.

Valsts augstākajām amatpersonām – Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei un Ministru prezidentam Mārim Kučinskim – adresētā vēstulē 114 cilvēki lūdz apturēt Ministru kabineta (MK) noteikumu Nr. 589 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” darbību, kas paredz ļoti lielu publisku līdzekļu izniekošanu nebūtiskām, nepamatotām darbībām speciālajā izglītībā.

lasīt tālāk

Mācības ar sešu gadu vecumu var paaugstināt uzmanības deficīta/hiperaktivitātes un mācīšanas traucējumu risku [0]

Autors: Ņikita Bezborodovs, Dr. bērnu psihiatrs @ 29.11.2016.

Mācības ar sešu gadu vecumu var paaugstināt uzmanības deficīta/hiperaktivitātes un mācīšanas traucējumu risku
Foto: Publicitātes foto

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) aktīvi virza kārtējo reformu – šoreiz par to, ka obligātai pamatizglītības apguvei jāsākas jau ar sešu gadu vecumu. Savu iniciatīvu ministrija skaidro ar to, ka daudzviet vidējās izglītības iestādēs gados vecākajiem jauniešiem zūd motivācija mācīties un psiholoģiski viņi vairs neatbilst vispārizglītojošās skolās patlaban organizētajam mācību procesam, bet, vai sešus gadus vecs bērns psiholoģiski ir gatavs uzsākt skolas gaitas? Kā tas var ietekmēt bērna psihi un motivāciju mācīties?

 

 

 

 

lasīt tālāk

Ceļa vārdi jaunajam IZM Absolventu reģistram [0]

Autors: Jānis Bernāts, Rektoru padomes ģenerālsekretārs @ 23.11.2016.

Ceļa vārdi jaunajam IZM Absolventu reģistram
Foto: http://eko-sfera.info/

Nav grūti prognozēt, ka šā gada 23. novembrī koalīcija Saeimā līdzās 2017. gada budžetam lielā vienprātībā atbalstīs arī 57 t.s. „budžeta paketes” likumprojektus. „Budžeta paketē” iekļuvuši arī grozījumi Augstskolu likumā (likumprojekts Nr. 695/Lp12(1)), ar kuriem Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) plāno ieviest jaunu – Studējošo un absolventu – reģistru. Grozījumiem ir maz kopīga ar 2017. gada budžetu, tomēr tas netraucēs Saeimai tos pieņemt kā steidzamus.

 

lasīt tālāk

Skolas nav gatavas uzņemt sešgadniekus [0]

Autors: Arita Lauka, pedagoģijas maģistre, pirmsskolas un sākumskolas skolotāja ar 30 gadu darba pieredzi @ 07.11.2016.

Skolas nav gatavas uzņemt sešgadniekus
Foto: Publicitātes foto

Pēdējā laikā ar lielu intensitāti aktualizējies temats par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) plānotajiem grozījumiem Vispārējās izglītības likumā, tajos paredzot obligātās pamatizglītības apguves sākšanu no sešu gadu vecuma. Jaunās izmaiņas jeb precīzāk būtu teikt – savulaik jau vairākkārt nesekmīgi iesāktās reformas tiek virzītas lielā tempā, ar nolūku tās juridiski nostiprināt jau 2018. gada 1. jūlijā. 

 

 

 

 

lasīt tālāk

„Zinātniskais mārketings” – pedagogu atalgojuma modeļa galvenais pamatprincips IZM darbībā [0]

Autors: Česlavs Batņa, Ikšķiles vidusskolas direktors @ 11.05.2016.

„Zinātniskais mārketings” – pedagogu atalgojuma modeļa galvenais pamatprincips IZM darbībā
Foto: Publicitātes foto

Kopš 25. aprīļa, kad Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) prezentēja ministra Kārļa Šadurska vadībā izstrādāto pedagogu atalgojuma modeli ir notikušas daudzas diskusijas un viedokļu apmaiņa par noteikumos paredzēto. Iepazīstoties ar „Pedagogu darba samaksas noteikumi” projektu, nācās secināt, ka vienīgais un pozitīvais, ko ministrija ir iemācījusies darīt, izstrādājot jaunus nosacījumus pedagogu atalgojuma noteikšanā, ir „zinātniskā mārketinga” pieejas izmantošana.

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Par profesora jābūtību: diskusija „Profesors mūsdienu augstskolā” [0]

Autors: Zaiga Ikere, DU profesore, LAPA valdes locekle, Latvijas Zinātnes padomes Humanitāro un sociālo zinātņu komisijas locekle @ 02.03.2016.

Par profesora jābūtību: diskusija „Profesors mūsdienu augstskolā”
Foto: Publicitātes foto

Augstskolās nupat ar jaunām gaidām, jauniem izaicinājumiem ir iesācies pavasara semestris. Februāra sākumā notika arī Latvijas Augstskolu profesoru asociācijas (LAPA) jubilejas pilnsapulce „LAPA 20 gadi”. Šis jubilejas pasākums bija vērsts ar skatu uz nākotni – uz izglītības kvalitātes paaugstināšanu augstskolās, tādēļ galvenā uzmanība tika pievērsta mācību procesa iekšējam virzītājspēkam – profesoram.

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Pagātne vai nākotne par 14 miljoniem eiro? [2]

Autors: Vilnis Purēns, vēstures mācību grāmatu autors @ 01.10.2015.

Pagātne vai nākotne par 14 miljoniem eiro?
Foto: Andris Bērziņš

Presē daudz runā par skolotāju atalgojuma modeli. Bet reizē ar to izglītības reformētāji ir iecerējuši projektu, kas var būtiski ietekmēt visu mūsu nākotni. Runa ir par jaunajiem izglītības standartiem, kas būšot balstīti uz kompetenču pieeju. To izstrādei un ieviešanai paredzēts tērēt ap 14 miljoniem eiro Eiropas Savienības un Latvijas budžeta naudas. Runas par standartu rit jau vairākus gadus, tāpēc būtu interesanti izpētīt, kas šajā jomā īsti notiek.

 

 

lasīt tālāk

Obligāta vidējā izglītība – ekonomikai un tautas intelektam [0]

Autors: Ints Dālderis, 12. Saeimas deputāts @ 16.06.2015.

Obligāta vidējā izglītība – ekonomikai un tautas intelektam
Foto: LETA

Latvijas sabiedrībā pastāv kopīga izpratne un vienošanās, kas nostiprināta arī publiski, piemēram, Nacionālajā attīstības plānā, Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā 2030, arī pulka citus dokumentos, ka mūsu valsts tautsaimniecības pilnveides un tautas labklājības pieauguma galvenais virzītājspēks ir izglītība. Intelekta ekonomika ir skaidrs virziens, ko nospraudušas valdības un ko atbalsta zinātnieki un ekonomikas eksperti. 

lasīt tālāk

Skolas bibliotēka. 21.gadsimta digitālā pasaule, un, kā ir pie mums? [2]

Autors: Dženija Dzirkale-Maļavkina, Latvijas Skolu bibliotekāru biedrība @ 30.03.2015.

Skolas bibliotēka. 21.gadsimta digitālā pasaule, un, kā ir pie mums?
Foto: LETA

Vēl pavisam svaigi iespaidi par redzēto un dzirdēto 13. marta starptautiskajā forumā „Skola digitālajā laikmetā”. Izglītības politikas veidotāji aicināja pārveidot izglītības vidi skolās – nest datorus gaiteņos, pārveidot skolas vizuālo un funkcionālo tēlu, sarūpēt jaunas mēbeles, izdomāt jaunas mācību metodes un pieejas u.tml. Šajā forumā un citos pasākumos neviens neaicina atvērt plašāk skolu bibliotēku durvis, ielaist iekšā skolā tos zināšanu un kultūras dārgumus, kas glabājas gan mazajā skolas bibliotēkā, gan Latvijas un pasaules lielākajās bibliotēkās. Runājam par to, ka, jā, – skolēniem ir viņu domāšana, jā, mainās viņu dzīves un mācīšanās stils, ko nenoliedzami ietekmē digitālā pasaule, rīku un ceļu, lai piekļūtu šai pasaulei, daudzveidība. Runājam par digitāli dzimušajiem.

lasīt tālāk

Skolas bibliotēka. Apgaismības idejas Latvijā 18. – 19.gadsimtā, un, kā ir tagad? [5]

Autors: Dženija Dzirkale-Maļavkina, Latvijas Skolu bibliotekāru biedrība @ 11.03.2015.

Skolas bibliotēka. Apgaismības idejas Latvijā 18. – 19.gadsimtā, un, kā ir tagad?
Foto: LETA

Apgaismības pārstāvju praktiskās un teorētiskās darbības galvenais komunikācijas līdzeklis bija iespiestais vārds. Uzskatīja, ka zinātniskās un praktiskās zināšanas ir sociālās labklājības pamats, kas iegūstamas, lasot labas un derīgas grāmatas. Tāpēc liela uzmanība tika veltīta literatūras un lasīšanas popularizēšanai, lasīšanas biedrību izveidošanai, publisku bibliotēku ierīkošanai un darbībai. Tā bija cīņa pret māņticību, aizspriedumiem, tumsonību, dogmatismu un reliģisko fanātismu.

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Abonēšana

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Aptauja

Vai atbalstāt obligātu izvēles eksāmena ieviešanu ķīmijā vai fizikā?




Apskatīt vecākas aptaujas

Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Gundega Repše savā stāstā cilvēkus galina dažādi; citi mirst mīlot, citi vēl citādi, bet interesanti, ka gandrīz visos stāstos mirst suns. Tas ir, manuprāt, simbols, kas apzīmē kaut ko ļoti tuvu, ne mīlestību, bet vērtību.

Kontakti: SIA "AB konsultants"

Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

T. 67096393

Galvenā redaktore: Daiga Kļanska

e-pasts: redakcija@izglitiba-kultura.lv 

Reklāmas un mārketinga vadītāja: Ineta Broka

e-pasts: reklama@izglitiba-kultura.lv

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu "Izglītība un Kultūra".

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.