Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide starptautiskos „eTwinning” semināros

Autors: Linda Ritmane, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas spāņu valodas skolotāja @ 03.08.2017

Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide starptautiskos „eTwinning” semināros
Foto: Vācijas Nacionālais atbalsta dienests

Man bija iespēja apmeklēt divus starptautiskus seminārus – „Starppriekšmetu sadarbība mācību procesā un eTwinning projektos” („eTwinning Cross-Curriculum projects”), kas norisinājās aprīļa sākumā Rīgā, un „Iekļaušanās caur radošumu un kultūrizglītību” („Creative and Cultural Education – Inclusive Approaches”) maija sākumā Minhenē. Tā kā jau, pirms piedalīšanās kursos, no citiem pedagogiem biju dzirdējusi pozitīvas atsauksmes par „eTwinning” aktivitāti, nolēmu pamēģināt pieteikties mājaslapā www.etwinning.lv izsludināto semināru apmeklējumam, un nu arī es varu pievienoties kolēģu sajūsmai – abi šie semināri man ir devuši daudz aizraujošu ideju, kā bagātināt mācību procesu spāņu valodas stundās, kā arī iedvesmojuši uzdrošināties uzsākt pašai savus „eTwinning” projektus.

Pirmajā no starptautiskajiem semināriem, kuru apmeklēju – par starppriekšmetu saiknes veidošanu, piedalījās 34 pedagogi no Latvijas, Turcijas, Slovākijas, Čehijas, Ungārijas, Lietuvas, Portugāles un Kipras. Tajā lektori Edgars Bajaruns un Raivis Pauls, stāstot par digitālo karšu veidošanu ar „Google maps” palīdzību, 3D modelēšanu, izmantojot programmu „Tinkercad”, un darba uzdevumu un kritēriju plānošanu, aicināja skolotājus domāt radoši un rosināja meklēt veidus, kā padarīt iespējamu un jēgpilnu starppriekšmetu sadarbību mācību procesā. Kursu apmeklētāji varēja arī paši uzreiz gūt pieredzi jauniegūto zināšanu pielietošanā, veicot praktiskus uzdevumus līdzpaņemtajos datoros.

Vācijā notikušajā seminārā piedalījās vairāk nekā 100 skolotāji no 24 valstīm (no Latvijas bijām divas). Pirms semināra dalībnieki tika aicināti aizpildīt nelielas anketas par sevi, kuras pasākuma gaitā katrs varēja piespraust pie speciāliem dažādām projektu tēmām veltītiem stendiem, lai dalībnieki varētu iepazīties un atrast sev potenciālos sadarbības partnerus arī starp tiem semināra apmeklētājiem, ar kuriem nesanāca būt kopā un iepazīties nevienā no praktiskajām nodarbībām. Dalībniekiem tika dota arī iespēja izvēlēties no plašā radošo darbnīcu un praktisko nodarbību klāsta sev interesējošās. Protams, notika arī vairākas visiem kopīgas lekcijas par semināra vadošo – kultūrizglītības tēmu, kā arī praktisku dzīvē īstenotu projektu piemēru prezentācijas.

No radošajām darbnīcām es apmeklēju četras: filmiņu veidošana ar mobilās aplikācijas „Stop Motion” palīdzību (lektore – Sonja Di Vetta), fotografēšanas principi un to izmantošana mācību procesā (lektori – mākslas skolotājs Wolfgang Sterker un svešvalodu, teātra un reliģijas skolotājs Olaf Mönch), „Komēdijas dinamika” (komēdijas kā teatrālā elementa izmantošana klases dinamikā; lektors – aktieris, režisors un pasniedzējs Mick Barnfather), „Valoda un mūzika – radošās kompozīcijas” (muzikālo kompozīciju veidošana dažādu valodas aspektu labākai apgūšanai; lektors – diriģents, komponists un pasniedzējs Dr. Matthies Andresen).

Jau uzreiz pēc kursu apmeklējuma es skaidri redzēju visu apgūto metožu un paņēmienu izmantošanas iespējas savās mācību stundās; dažas no tām arī paspēju praksē izmēģināt, un, redzot skolēnu aizrautīgo darbošanos un ieinteresētību, kā arī ar gandarījumu noslēdzot savus pirmos divus starptautiskos „eTwinning” projektus, jāsaka vislielākais paldies semināru organizatoriem un lektoriem par tik vērtīgi mācībās pavadītu laiku.

Iesaku visiem, kas vēlas savas mācību stundas padarīt radošākas un mērķtiecīgākas, apmeklēt „eTwinning” kursus un seminārus – mana pieredze līdz šim ir bijusi lielākajā mērā pozitīva, un, lai gan mācību process semināros ir intensīvs, organizatori vienmēr ir parūpējušies par kvalitatīvām viesnīcām, ēdināšanu, „ledus laušanas” un atpūtas aktivitātēm, lai veidotu radošu gaisotni, kurā dalībnieki var netraucēti un pilnvērtīgi uzņemt jaunas zināšanas, ģenerēt idejas un dibināt kontaktus kopīgu mācību procesu bagātinošu projektu veidošanai nākotnē.

Foto: Minhenes semināra dalībnieki 

Komentāri:




Citi lasītāji iesaka:


E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Cilvēki mūsdienās ir slinki un pārāk daudz sūdzas, tāpēc arī tik ļoti kritizē skolas un skolotājus.
Linda Klimanova, Rīgas Juridiskās augstskolas bakalaura programmas „Tiesības un bizness” studente


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Laura bija stipra sieviete, tāpēc viņa savas jūtas apdzēsa pret kaimiņu vīrieti.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.