Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Ko darīt, lai reformas izglītībā izdotos?

Autors: Dr. Andrejs Mūrnieks @ 24.04.2017.

Ko darīt, lai reformas izglītībā izdotos?
Foto: Andris Bērziņš

Jaungada apsveikumā ministru prezidents Māris Kučinskis teica, ka Latvijas skolēnu sasniegumi ir pasaules valstu vidējā līmenī, ar to pamatojot reformu nepieciešamību. Apgalvojums – maldīgs! Īstenībā Latvija ir 70 attīstītāko OECD organizācijas dalībvalstu vidū (pētījumos iekļautajās izglītības jomās). Tas nozīmē, ka visu pasaules valstu (kopā ap 200) vidū, mēs noslēdzam labāko valstu sestdaļu. Gribētos pateikties par to visiem tiem skolotājiem, kuri godprātīgi ir centušies skolēnu sasniegumu līmeni paaugstināt, neraugoties uz pārpratumiem jaunajā atalgojuma sistēmā, haotiskajām ierēdņu darbībām iepriekšējo izglītības ministru laikā un neskaidrībām pašreizējā izglītības satura reformā!



 

lasīt tālāk

Projektā Scientix izsludināti trīs jauni pasākumi skolotājiem

Autors: Biruta Pjalkovska, matemātikas skolotāja un skolotāju apmācību vadītāja SIA „Baltijas biroju tehnoloģijas” @ 24.04.2017.

Projektā Scientix izsludināti trīs jauni pasākumi skolotājiem
Foto: Publicitātes attēls

Daudzi dabaszinātņu un matemātikas skolotāji Latvijā jau zina, kas ir Scientix, kur meklēt informāciju par Scientix un kāpēc par Scientix būtu vērts interesēties. Šī dabaszinātņu izglītības kopiena Eiropā piesaista skolotāju uzmanību jau kopš 2011. gada gan ar vērienīgām un idejām bagātām konferencēm, gan ar sadarbības projektiem un daudzveidīgiem mācību materiāliem. Šo gadu laikā kopiena Scientix ir attīstījusies, pilnveidojusies un pulcējusi arvien vairāk skolotāju no dažādām Eiropas valstīm. Kopš 2017. gada sācies jau trešais darbības posms Scientix 3

lasīt tālāk

Neatkarīgā izglītības biedrība: sešgadnieku reformas īstenošanai nepieciešami 150 miljoni eiro

Autors: Dr. paed. Zane Ozola, Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja @ 28.03.2017.

Neatkarīgā izglītības biedrība: sešgadnieku reformas īstenošanai nepieciešami 150 miljoni eiro
Foto: Publicitātes foto

Pagājušajā nedēļā Neatkarīgā izglītības biedrība piedalījās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē, kur centās skaidrot mītus, ko popularizē t.s. sešgadnieku reformas veidotāji, piemēram, ka visi Eiropas Savienības (ES) valstu bērni iet skolā no sešu gadu vecuma, ka skolā mācās 12 gadus, un Latvijai kā ES valstij jādara tāpat, ka pašlaik vidusskolas solos sēž „pārauguši” deviņpadsmitgadīgi jaunieši, kuriem jābūt darba tirgū u.tml. Lielākoties tie ir mīti, un politikas veidotāji nereti pretargumentus nevēlas uzklausīt.

lasīt tālāk

Atklāta vēstule Latvijas Republikas Valsts prezidentam [4]

Autors: Natālija Balode, bijušās Saldus 2. vidusskolas direktore @ 03.03.2017.

Atklāta vēstule Latvijas Republikas Valsts prezidentam
Foto: Publicitātes foto

„Vai par šiem ļaunajiem cilvēkiem zina mūsu Valsts prezidents?” jautāja bijušais manas skolas skolēns. Es domīgi atbildēju, ka prezidentam ir tik daudz citu lietu, ko zināt. „Bet, lūdzu, uzrakstiet viņam!” viņš neatlaidās. Nolēmu – varbūt patiesi ir jāuzraksta. 

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Kas un kā saliks puzli: jaunais saturs izglītībā [6]

Autors: ILZE BRINKMANE @ 03.03.2017.

Laikraksts „Izglītība un Kultūra” sadarbībā ar izglītības uzņēmumu „Lielvārds” 10. februārī organizēja diskusiju „Ko, kas un kā mācīs skolēniem Latvijas skolās, sākot ar 2018./2019. mācību gadu?”.

lasīt tālāk

Profesore Ilga Kreituse: Latvijas izglītības sistēmā ir permanentās reformas [2]

Autors: Ilga Kreituse, Rīgas Stradiņa universitātes profesore @ 27.02.2017.

Profesore Ilga Kreituse: Latvijas izglītības sistēmā ir permanentās reformas
Foto: Publicitātes foto

Runājot par reformām Latvijas izglītības sistēmā, jāsaka, ka tās ilgst kopš neatkarības atjaunošanas, turklāt šajās reformās mēs ejam pa riņķi, neko jaunu neizdomājot.

 

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Nemētāsim tukšas, apmelojošas frāzes, domāsim par saviem cilvēkiem un novadu attīstību

Autors: Mārīte Raudziņa, RPIVA Cēsu filiāles vadītāja @ 19.01.2017.

Nemētāsim tukšas, apmelojošas frāzes, domāsim par saviem cilvēkiem un novadu attīstību
Foto: Publicitātes foto

„Studijas Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) Cēsu filiālē ir mans ieguvums par visiem 100%” – tā ir šī gada RPIVA absolventes Lailas Virses atziņa un līdzīgu ir daudz gan no studentu, gan darba devēju puses.

 

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Pret rakstāmmašīnām datoru vietā – pret struktūrfondu līdzekļu izniekošanu speciālajā izglītībā

Autors: IK informācija @ 01.12.2016.

Valsts augstākajām amatpersonām – Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei un Ministru prezidentam Mārim Kučinskim – adresētā vēstulē 114 cilvēki lūdz apturēt Ministru kabineta (MK) noteikumu Nr. 589 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” darbību, kas paredz ļoti lielu publisku līdzekļu izniekošanu nebūtiskām, nepamatotām darbībām speciālajā izglītībā.

lasīt tālāk

Seriāls liek skaidrot – kas ir seksuāla vardarbība pret bērnu? [1]

Autors: Laila Balode, Centrs Dardedze konsultāciju daļas vadītāja @ 29.11.2016.

Seriāls liek skaidrot – kas ir seksuāla vardarbība pret bērnu?
Foto: Publicitātes foto

23. novembrī – dienā bērnu aizsardzībai no seksuālas vardarbības – sabiedrībā radusies asa diskusija par seriāla „Šķiršanās formula” ainu, kurā galvenais varonis Oskars savu 11 gadus veco dēlu dzimšanas dienā aizved uz viesnīcas numuriņu pie sievietes, kas viņu sagaida gultā, seksuālā pozā.

Izskanējušie komentāri parāda, ka sabiedrībā nav pietiekamas izpratnes par to, kas ir seksuāla vardarbība pret bērnu. Daļai cilvēku joprojām ir priekšstats, ka seksuāla vardarbība ir izvarošana. Līdz ar to, kad stāstām par plašu pētījumu datiem, ka Latvijā no seksuālas vardarbības cietis katrs desmitais bērns, tas var radīt neizpratni. Tāpēc mēs atgādinām – seksuāla vardarbība pret bērnu nav tikai dzimumakts, un mēs varam nodarīt bērnam pāri, viņam pat nepieskaroties.

lasīt tālāk

Mācības ar sešu gadu vecumu var paaugstināt uzmanības deficīta/hiperaktivitātes un mācīšanas traucējumu risku [1]

Autors: Ņikita Bezborodovs, Dr. bērnu psihiatrs @ 29.11.2016.

Mācības ar sešu gadu vecumu var paaugstināt uzmanības deficīta/hiperaktivitātes un mācīšanas traucējumu risku
Foto: Publicitātes foto

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) aktīvi virza kārtējo reformu – šoreiz par to, ka obligātai pamatizglītības apguvei jāsākas jau ar sešu gadu vecumu. Savu iniciatīvu ministrija skaidro ar to, ka daudzviet vidējās izglītības iestādēs gados vecākajiem jauniešiem zūd motivācija mācīties un psiholoģiski viņi vairs neatbilst vispārizglītojošās skolās patlaban organizētajam mācību procesam, bet, vai sešus gadus vecs bērns psiholoģiski ir gatavs uzsākt skolas gaitas? Kā tas var ietekmēt bērna psihi un motivāciju mācīties?

 

 

 

 

lasīt tālāk


Kontakti

Izdevniecības vadītāja: Violeta Brenčeva

Tālr. 26002264

E-pasts: info@izglitiba-kultura.lv

Izdevniecības galvenā redaktore: Vita Pļaviņa

Tālr. 29190557

E-pasts: redakcija@izglitiba-kultura.lv 

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

 

 

Laikraksts "Izglītība un Kultūra"

Laikraksta "Izglītība un Kultūra" elektroniskais pielikums "Pirmsskolas Izglītība"

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

No 2019. gada augusta e-izdevumus izdod SIA "V-Media"

Reģ.nr. 40103369264