Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā konference, izstāde un grāmata par 1896. gada Latviešu etnogrāfisko izstādi

Autors: IK informācija @ 24.10.2016.

Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā konference, izstāde un grāmata par 1896. gada Latviešu etnogrāfisko izstādi
Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā, kura krājumā atrodas lielākā daļa līdz mūsdienām saglabāto 1896. gada Latviešu etnogrāfiskās izstādes priekšmetu, šajā nedēļā notiks vairāki nozīmīgi pasākumi: 25. un 26. oktobrī starptautiska zinātniska konference „Indivīds. Vēsture. Nācija. Latviešu etnogrāfiskajai izstādei – 120”. Tās programma pieejama muzeja mājaslapā www.lnvm.lv;

- 26. oktobrī atklās plašai auditorijai adresētu izstādi „Versija – latvieši: 1896. gada Latviešu etnogrāfiskā izstāde”;

- 26. oktobrī atvērs grāmatu „Latviešu etnogrāfiskā izstāde 1896”, kas tapusi sadarbībā ar apgādu „Neputns”.

lasīt tālāk

Baltu vienības diena – pozitīvais mīts

Autors: Guntis Zemītis,Biznesa augstskolas Turība profesors @ 21.09.2016.

Baltu vienības diena – pozitīvais mīts
Foto: Publicitātes foto

22. septembrī divas pēdējās baltu tautas – latvieši un lietuvieši, atzīmē Baltu vienības dienu. Šis datums izvēlēts pieminot uzvaru Saules kaujā 1236. gada 22. septembrī, kurā lietuvieši un zemgaļi iznīcināja tā laika lielāko un organizēto krustnešu militāro spēku Austrumbaltijā – Kristus Bruņinieku brālību jeb Zobenbrāļu ordeni. Vai tas ir patiess apliecinājums tam, ka kopīga ienaidnieka priekšā radniecīgās baltu tautas spēja apvienoties un uzvarēt potenciāli daudz varenāku pretinieku? Baltu vienotība – likumsakarīga, nejauša, vai pārspīlēta?

lasīt tālāk

Atveriet iekavas!

Autors: Ivita Steķe, Jelgavas 4. vidusskolas matemātikas skolotāja @ 11.08.2016.

„Neinteresanti!”, „Kam tas vajadzīgs?”, „Centralizēto eksāmenu rezultāti ir zemi!”. Šīs un līdzīgas frāzes dažkārt dzirdam no skolēniem, vecākiem, izglītības darbiniekiem attiecībā uz matemātikas priekšmetu skolā. Lai mācību saturu padarītu interaktīvu un interesantu, motivētu skolēnus apgūt matemātiku un zinātnes un skolotājus izglītotu par tehnoloģiju sniegtajām iespējām, Jelgavas 4. vidusskola realizēja „Erasmus+” un „eTwinning” projektu „e(maths+science)”. Projekta nosaukumā ir matemātikas formula, kuru lietojot mākam atvērt iekavas. Taču aiz iekavu atvēršanas slēpjas asociācija, ka gan skolēniem, gan skolotājiem jāpaver jaunāko tehnoloģiju jēgpilnas un efektīvas integrācijas apvāršņi, kas ilgtermiņā nodrošinātu arī izglītības kvalitātes celšanu.

lasīt tālāk

Par integrētu valodas un satura mācīšanu

Autors: Olga Capļina, Rīgas Klasiskās ģimnāzijas skolotāja @ 25.07.2016.

Par integrētu valodas un satura mācīšanu
Foto: Publicitātes foto

2016. gadā jūnijā ir noslēdzies programmas „Erasmus+ KA2” starptautiskais projekts, kurā piedalījās trīs Eiropas skolas: Andresa Garsijas Solara Pirmsskolas un pamatskolas izglītības koledža (PPIK, CEIP Andrés García Soler, Spānija), Rīgas Klasiskā ģimnāzija (RKĢ, Latvija) un Redhilas sākumskola (Redhills Primary School, Lielbritānija). Galvenā projekta koordinējošā dalībvalsts bija Spānija.

 

 

lasīt tālāk

Cesvaines Mūzikas un mākslas skolai – 25

Autors: Sanita Dāboliņa @ 27.06.2016.

Cesvaines Mūzikas un mākslas skolai – 25
Foto: Aivars Pureniņš

Atklājot izstādi domes ēkā un koncertējot pilī, 31. maijā jubileju svinēja Cesvaines Mūzikas un mākslas skola, kuru visu pastāvēšanas laiku vada direktore Inta Stiene. Skolotāja mūziku Cesvainē māca jau 43 gadus, patstāvīga mūzikas skola te tika izveidota pirms 25 gadiem, bet mākslas nodaļa tajā atvērta pirms 16 gadiem.

 

 

lasīt tālāk

Vienmēr bijusi prasīga un patiesi ieinteresēta

Autors: Ilze Brinkmane @ 27.06.2016.

Vienmēr bijusi prasīga un patiesi ieinteresēta
Foto: Andris Bērziņš

Rīgas 64. vidusskolas 45 pastāvēšanas gadi ir nesaraujami saistīti ar tās līdzšinējo direktori Daci Lāci. Sarunā ar laikrakstu mēģinām atklāt direktora lomu skolas vides radīšanā un viņas darba mūža galvenās atziņas.

 

 

 

lasīt tālāk

Skolas matemātikas kompetenču apguvē jāpievērš uzmanība jēdzienu izpratnei

Autors: ANITA SONDORE, ELFRĪDA KRASTIŅA, PĒTERIS DAUGULIS, ELGA DRELINGA DU docētāji @ 27.06.2016.

Starptautiskajā zinātniskajā konferencē „Sabiedrība. Integrācija. Izglītība”, kas notika Rēzeknē šā gada 27. un 28. maijā, tika prezentēts Daugavpils Universitātes (DU) docētāju pētījums par skolas matemātikas kompetenču apgūšanas problēmām, pievēršot uzmanību jēdzienu izpratnei matemātikā. Tika pētītas studējošo tipiskākās kļūdas par atsevišķiem skolā apgūtajiem matemātikas pamatjēdzieniem, kuru neizpratne rada problēmas turpmākajā matemātikas kursa apguvē un citās dzīves situācijās.

lasīt tālāk

Vijas Vētras dejas valdzinājums un spēks

Autors: Ilze Brinkmane @ 16.06.2016.

Vijas Vētras dejas valdzinājums un spēks
Foto: Kristaps Bardziņš

Vijas Vētras vārds ir zināms, tas saistās ar dejas pasauli, bet 7. jūnijā radās iespēja redzēt leģendārās mākslinieces uzstāšanos Rīgas Tehniskās universitātes Kultūras centra organizētajā koncertā „Austrumi un Rietumi”, lai svinētu viņas 93 un 73 skatuves gadus.

 

 

 

 

lasīt tālāk

„Zinātniskais mārketings” – pedagogu atalgojuma modeļa galvenais pamatprincips IZM darbībā

Autors: Česlavs Batņa, Ikšķiles vidusskolas direktors @ 11.05.2016.

„Zinātniskais mārketings” – pedagogu atalgojuma modeļa galvenais pamatprincips IZM darbībā
Foto: Publicitātes foto

Kopš 25. aprīļa, kad Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) prezentēja ministra Kārļa Šadurska vadībā izstrādāto pedagogu atalgojuma modeli ir notikušas daudzas diskusijas un viedokļu apmaiņa par noteikumos paredzēto. Iepazīstoties ar „Pedagogu darba samaksas noteikumi” projektu, nācās secināt, ka vienīgais un pozitīvais, ko ministrija ir iemācījusies darīt, izstrādājot jaunus nosacījumus pedagogu atalgojuma noteikšanā, ir „zinātniskā mārketinga” pieejas izmantošana.

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Par profesora jābūtību: diskusija „Profesors mūsdienu augstskolā”

Autors: Zaiga Ikere, DU profesore, LAPA valdes locekle, Latvijas Zinātnes padomes Humanitāro un sociālo zinātņu komisijas locekle @ 02.03.2016.

Par profesora jābūtību: diskusija „Profesors mūsdienu augstskolā”
Foto: Publicitātes foto

Augstskolās nupat ar jaunām gaidām, jauniem izaicinājumiem ir iesācies pavasara semestris. Februāra sākumā notika arī Latvijas Augstskolu profesoru asociācijas (LAPA) jubilejas pilnsapulce „LAPA 20 gadi”. Šis jubilejas pasākums bija vērsts ar skatu uz nākotni – uz izglītības kvalitātes paaugstināšanu augstskolās, tādēļ galvenā uzmanība tika pievērsta mācību procesa iekšējam virzītājspēkam – profesoram.

 

 

 

 

 

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Skolēniem ir svarīgi, lai uzmanība tiek pievērsta ikvienam, tādēļ ir jānovērtē katra paveiktais. Ja, piemēram, ir ieviesusies kļūda, tad kopīgi noskaidrojam, kāds ir iemesls; ja viss ir izdevies, ir jāuzslavē.
Jānis Dūrējs, Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotājs


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Edgars ir pārdzēris visu, kas viņam ir.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.