Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Gudrības skola

Autors: Jānis Martinsons @ 09.02.2010.

Uzdevums un mērķis

 

Zināšanu mācīšanās tagad pastāvošajās skolās audzēkņiem ir nepatīkama. Jaukākās atmiņas no skolas laikiem saistās ar to, kas atrodas ārpus zināšanu iegaumēšanas, t. i., ar skolas sabiedrisko dzīvi, sarīkojumiem, ekskursijām, draudzīgu attiecību nodibināšanu. Svarīgs ir apstāklis, ka skolu audzēkņi nonāk līdzīga vecuma jauniešu pulkā, kam visiem ir kopīgas intereses. Tas viss padara skolas apmeklēšanu patīkamāku un palīdz mazināt piespiestās zināšanu uzņemšanas radīto pretīgumu.

lasīt tālāk

Katrā novadā atšķirīgi lemts par darba samaksas palielinājumu pedagogiem [1]

Autors: Daiga Kļanska @ 04.02.2010.

Katrā novadā atšķirīgi lemts par darba samaksas palielinājumu pedagogiem
Foto: Evija Trifanova/LETA

No šā gada 1. janvāra tika palielināts valsts mērķdotācijas apjoms pedagogu darba samaksai. Saskaņā ar ministrijas aprēķiniem no 1. janvāra finansējuma apjoms, kas pēc jaunā izglītības finansēšanas modeļa „nauda seko skolēnam” tiks maksāts par viena skolēna izglītošanu, tiks palielināts par 36%. Tas nozīmē, ka par viena bērna izglītošanu vidēji tiks maksāti 650 lati gadā līdzšinējo 463 latu vietā. Taču tas nebūt nenozīmē, ka katrs skolotājs par janvāri saņems par 36% lielāku darba algu. Katrā novadā ir atšķirīgi lemts, kā sadalīt palielināto valsts mērķdotācijas apjomu pedagogu darba samaksai. Turklāt arī novados meklēts godīgākais risinājums naudas sadalījumam starp lielajām un mazajām skolām.

lasīt tālāk

Ceļā uz X Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem

Autors: Baiba Šteina @ 04.02.2010.

Ceļā uz X Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem
Foto: Publicitātes foto

Baiba Šteina

X Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku deju lielkoncerta koncepcijas autore un mākslinieciskā vadītāja, speciāli "Izglītībai un Kultūrai

Kā tapa deju svētku lielkoncerta programma „Deja kāpa debesīs”

Šovasar Rīgā pulcēsies tie laimīgie 12 500 dziedātāju, vairāk nekā tūkstoš dejotāju un pusotrs tūkstotis spēlmanīšu (tāds ir Izglītības un zinātnes ministrijas noteiktais dalībnieku skaits), kurus no gandrīz divreiz lielāka gribētāju skaita pavasara atlases skatēs izvēlēsies labvēlīgas un profesionālas žūrijas.   

 

lasīt tālāk

Skolas kā satelīti attīstības izglītībai Latvijā [1]

Autors: Māra Ozoliņa @ 28.01.2010.

Skolas kā satelīti attīstības izglītībai Latvijā

Izglītības attīstības centrs (IAC) līdz 9. februārim aicina skolu komandas pieteikties līdzdalībai jaunā projektā - Skolas kā satelīti attīstības izglītībā. Plānots, ka projekts ilgs divus gadus un tajā tiks iesaistītas deviņas Latvijas skolu komandas.

 

 

lasīt tālāk

Ceļojums pa Eiropu ar Commenius

Autors: Ingrīda Zvēra @ 25.01.2010.

Ceļojums pa Eiropu ar Commenius
Foto: http://media-cdn.tripadvisor.com

Programma Commenius ļauj piepildīties daudziem sapņiem! Gan jau praktizējošiem pedagogiem, gan vēl tikai pedagoģijas studentiem un pedagoģijas grāda ieguvējiem, kas nav strādājuši izglītības nozarē, ir iespēja iegūt stipendiju, lai uz noteiktu laiku programmas Comenius ietvaros gūtu jaunu pieredzi, strādājot kādā no Eiropas skolām vai piedaloties šīs apmācības rīkotos kursos. Arvien vairāk skolotāju ir gatavi izmantot šo iespēju, jo galvenās prasības ir liela motivācija un svešvalodas zināšanas, lai varētu brīvāk darboties izvēlētajā programmā.

lasīt tālāk

Izglītības reforma – vai jaunu tehnoloģiju virzienā?

Autors: Katrīna Slišāne @ 23.01.2010.

Izglītības reforma – vai jaunu tehnoloģiju virzienā?
Foto: www.db.lv; Eva Šavdine

Neskaitot krīzes aktualizēto naudas līdzekļu izmantošanas efektivitāti izglītības sistēmā, izglītības kvalitātes uzlabošana neapšaubāmi ir bijusi skaļākais Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) arguments par labu viena vai otra veida reformām nozarē, kā nepieciešamību konceptuāli atzinuši arī ministrijas sociālie partneri. Tiesa, sarežģījumus gan rada pats kvalitātes jēdziens, bet vēl plašākas diskusijas – ceļš, pa kuru līdz tai jānonāk. Tādēļ, lai, pēc sociālantropologa Roberta Ķīļa vārdiem, novērstu risku, ka „bez aktīvas intervences skolas varētu sākt veģetēt finanšu spriedzes laikā”, viņa vadītā Stratēģiskas analīzes komisija (SAK) decembra vidū rīkoja izglītības inovāciju forumu „Skola Latvijā”.

lasīt tālāk

Veicinās pedagogu konkurētspēju

Autors: Raivis Spalvēns @ 23.01.2010.

Veicinās pedagogu konkurētspēju
Foto: www.photos.com

Pagājušā gada nogalē LR Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) uz visai izglītojošu un intelektuāli uzmundrinošu semināru aicināja Eiropas Sociālā fonda projekta „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” sadarbības partneru koordinatorus no visas Latvijas.

lasīt tālāk

Latvijas izglītības atbilstība Latvijas valsts un sabiedrības interesēm [2]

Autors: @ 11.01.2010.

Latvijas Nacionālās Skolotāju savienība uzskata, ka projekts „Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam” ir kosmopolītisks un nav vērsts uz Latvijas uzplaukumu, organizācijas „Papardes zieds” reklāmas par brīvām seksuālām attiecībām skolās ir garīgi amorālas, kā arī neizprot kārtējā 8`000 Ls vērtā Ministru kabineta (MK) „Noteikumu par vadlīnijām pirmsskolas izglītībā” projekta lietderību.

lasīt tālāk

Vērtību krīze skolā un sabiedrībā [10]

Autors: Vita Matīsa @ 08.01.2010.

Vērtību krīze skolā un sabiedrībā
Foto: No personīgā arhīva

Brīdī, kad kāds uzkāpj uz skatuves vai kanceles un paziņo, ka viņš tagad runās par vērtībām un par morāli,  klausītāji mēdz reaģēt ar izteiktām garlaicības pazīmēm un vienaldzību,  ja ne ar atklātām ņirgām. Tāpēc esmu izlēmusi tuvoties savai tēmai – "Vērtību krīze skolā un sabiedrībā"- mazliet aplinkus, sākot ar diviem stāstiem, vienu parabolisku stāstu un vienu personisku stāstu. Morāle, ja tāda arī būtu, sekos tikai beigās.

 

lasīt tālāk

Kas ir pozitīvā psiholoģija, un cik nepieciešama tā ir Latvijā?

Autors: Kaspars Bikše @ 22.12.2009.

Kas ir pozitīvā psiholoģija, un cik nepieciešama tā ir Latvijā?
Foto: internets

Ieskats pozitīvās psiholoģijas vēsturē un terminos
Tās metodoloģiskais pamats ir humānistiskā psiholoģija un biheiviorisms. Pozitīvā psiholoģija oficiāli ir deklarēta 1999. gadā Amerikā. Tās pamattēze, akcents pētījumos un praksē ir: labklājība, prieks, laime, optimisms, pozitīvā pieredze un tamlīdzīgi jēdzieni.

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Brīdī, kad centralizētajā eksāmenā pazuda daiļliteratūras teksta analīze, lai imitētu veiksmīgu integrāciju, jo eksāmens ir jākārto arī mazākumtautību programmas apguvušajiem, krietni vien saruka arī literatūras stundu skaits skolās, pārdalot tās par labu valodas apguvei vai eksaktajiem priekšmetiem.
Iveta Ratinīka, Āgenskalna Valsts ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Edgars šajā darbā ir izveidots kā aizmāršības tēls. Bet Kristīne kā idioloģiska persona, kam sliktas īpašības praktiski nav novērojamas.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.