Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Skolas kā satelīti attīstības izglītībai Latvijā [1]

Autors: Māra Ozoliņa @ 28.01.2010.

Skolas kā satelīti attīstības izglītībai Latvijā

Izglītības attīstības centrs (IAC) līdz 9. februārim aicina skolu komandas pieteikties līdzdalībai jaunā projektā - Skolas kā satelīti attīstības izglītībā. Plānots, ka projekts ilgs divus gadus un tajā tiks iesaistītas deviņas Latvijas skolu komandas.

 

 

lasīt tālāk

Ceļojums pa Eiropu ar Commenius

Autors: Ingrīda Zvēra @ 25.01.2010.

Ceļojums pa Eiropu ar Commenius
Foto: http://media-cdn.tripadvisor.com

Programma Commenius ļauj piepildīties daudziem sapņiem! Gan jau praktizējošiem pedagogiem, gan vēl tikai pedagoģijas studentiem un pedagoģijas grāda ieguvējiem, kas nav strādājuši izglītības nozarē, ir iespēja iegūt stipendiju, lai uz noteiktu laiku programmas Comenius ietvaros gūtu jaunu pieredzi, strādājot kādā no Eiropas skolām vai piedaloties šīs apmācības rīkotos kursos. Arvien vairāk skolotāju ir gatavi izmantot šo iespēju, jo galvenās prasības ir liela motivācija un svešvalodas zināšanas, lai varētu brīvāk darboties izvēlētajā programmā.

lasīt tālāk

Izglītības reforma – vai jaunu tehnoloģiju virzienā?

Autors: Katrīna Slišāne @ 23.01.2010.

Izglītības reforma – vai jaunu tehnoloģiju virzienā?
Foto: www.db.lv; Eva Šavdine

Neskaitot krīzes aktualizēto naudas līdzekļu izmantošanas efektivitāti izglītības sistēmā, izglītības kvalitātes uzlabošana neapšaubāmi ir bijusi skaļākais Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) arguments par labu viena vai otra veida reformām nozarē, kā nepieciešamību konceptuāli atzinuši arī ministrijas sociālie partneri. Tiesa, sarežģījumus gan rada pats kvalitātes jēdziens, bet vēl plašākas diskusijas – ceļš, pa kuru līdz tai jānonāk. Tādēļ, lai, pēc sociālantropologa Roberta Ķīļa vārdiem, novērstu risku, ka „bez aktīvas intervences skolas varētu sākt veģetēt finanšu spriedzes laikā”, viņa vadītā Stratēģiskas analīzes komisija (SAK) decembra vidū rīkoja izglītības inovāciju forumu „Skola Latvijā”.

lasīt tālāk

Veicinās pedagogu konkurētspēju

Autors: Raivis Spalvēns @ 23.01.2010.

Veicinās pedagogu konkurētspēju
Foto: www.photos.com

Pagājušā gada nogalē LR Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) uz visai izglītojošu un intelektuāli uzmundrinošu semināru aicināja Eiropas Sociālā fonda projekta „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” sadarbības partneru koordinatorus no visas Latvijas.

lasīt tālāk

Latvijas izglītības atbilstība Latvijas valsts un sabiedrības interesēm [2]

Autors: @ 11.01.2010.

Latvijas Nacionālās Skolotāju savienība uzskata, ka projekts „Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam” ir kosmopolītisks un nav vērsts uz Latvijas uzplaukumu, organizācijas „Papardes zieds” reklāmas par brīvām seksuālām attiecībām skolās ir garīgi amorālas, kā arī neizprot kārtējā 8`000 Ls vērtā Ministru kabineta (MK) „Noteikumu par vadlīnijām pirmsskolas izglītībā” projekta lietderību.

lasīt tālāk

Vērtību krīze skolā un sabiedrībā [10]

Autors: Vita Matīsa @ 08.01.2010.

Vērtību krīze skolā un sabiedrībā
Foto: No personīgā arhīva

Brīdī, kad kāds uzkāpj uz skatuves vai kanceles un paziņo, ka viņš tagad runās par vērtībām un par morāli,  klausītāji mēdz reaģēt ar izteiktām garlaicības pazīmēm un vienaldzību,  ja ne ar atklātām ņirgām. Tāpēc esmu izlēmusi tuvoties savai tēmai – "Vērtību krīze skolā un sabiedrībā"- mazliet aplinkus, sākot ar diviem stāstiem, vienu parabolisku stāstu un vienu personisku stāstu. Morāle, ja tāda arī būtu, sekos tikai beigās.

 

lasīt tālāk

Kas ir pozitīvā psiholoģija, un cik nepieciešama tā ir Latvijā?

Autors: Kaspars Bikše @ 22.12.2009.

Kas ir pozitīvā psiholoģija, un cik nepieciešama tā ir Latvijā?
Foto: internets

Ieskats pozitīvās psiholoģijas vēsturē un terminos
Tās metodoloģiskais pamats ir humānistiskā psiholoģija un biheiviorisms. Pozitīvā psiholoģija oficiāli ir deklarēta 1999. gadā Amerikā. Tās pamattēze, akcents pētījumos un praksē ir: labklājība, prieks, laime, optimisms, pozitīvā pieredze un tamlīdzīgi jēdzieni.

lasīt tālāk

Skolēnu mācību firmas – produkti ar augstu vērtību

Autors: Raivis Spalvēns @ 17.12.2009.

 Skolēnu mācību firmas – produkti ar augstu vērtību
Foto: JAL

Pašdarināti konfekšu trauciņi, auskari, kaklarotas u. c. rokdarbi, deju un florbola treniņu iespējas, pasākumu organizēšana, vannas sāls ražošana, ekoloģisku, gaismu atstarojošu somu darināšana, koka rotaļlietu un spēļu ražošana, gida pakalpojumi, inovatīvi informācijas tehnoloģiju risinājumi – šie ir tikai daži skolēnu izgudrojumi un biznesa idejas, kas pagājušajā nedēļā tika prezentētas „Skolēnu mācību firmu” (SMF) pasākumā, ko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) īstenotajā „Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmā” ar ERAF un ES atbalstu rīko biedrība „Junior Achievement – Latvija” (JAL).

lasīt tālāk

Aktuālais izglītības pētniecībā – nacionālais un starptautiskais skatījums

Autors: Rūdolfs Kalvāns, Latvijas Universitāte @ 10.12.2009.

No šī gada 30. novembra līdz 1. decembrim Stokholmā Eiropas Komisijas Izglītības un kultūras ģenerāldirektorāts sadarbībā ar Zviedrijas valdību organizēja starptautisku konferenci „Improving Education – Evidence from Secondary Analysis of International Studies”. Konferences ietvaros tika skarti būtiskie vidējās izglītības kvalitātes un pētniecības jautājumi, tajā skaitā decentralizācijas jautājumi, vadības ietekme, agrīnā profesionālā virziena sadale, IKT loma u. c. tēmas.

lasīt tālāk

Nākamais mācību semestris nāk ar jauniem izaicinājumiem skolu direktoriem

Autors: Katrīna Slišāne @ 10.12.2009.

Nākamais mācību semestris nāk ar jauniem izaicinājumiem skolu direktoriem
Foto: LIVA

Lai arī šis gads skolās solās beigties uz samērā priecīgas nots, kam par pamatu ir ne tikai 2010. gada valsts budžetā paredzētais pedagogu darba samaksas palielinājums, bet arī beidzot uzsāktie Eiropas Sociālā fonda projekti pedagogu konkurētspējas paaugstināšanai, nākamais semestris skolu direktoriem varētu sagādāt ne mazums galvassāpju, gan nodarbojoties ar papildus algām piešķirtā finansējuma sadali, gan ieviešot izmaiņas skolu iekšējās kārtības noteikumos, gan arī pielāgojoties izmaiņām vērtēšanas sistēmā ceturtajām klasēm.

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Varbūt kādam šķiet, ka tas jau ir tikai koris, kur padzied, bet retais ikdienā aizdomājas, ka, dziedot korī, mēs bagātinām savas dvēseles, emocionālo pasauli, ka iemācāmies prasmes, kas noderēs visai turpmākajai dzīvei. Mēs iemācāmies plānot laiku, izvirzīt prioritātes, ieklausīties sevī, sadzirdēt citus. Mācāmies darboties kolektīvā, savstarpēji uzticēties un viena ar otru rēķināties, diskutēt un pieņemt lēmumus. Mēs mācāmies dot un pateikties.
Daumants Kaktiņš, kora „Tonika” dibinātājs, diriģents


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Laura bija stipra sieviete, tāpēc viņa savas jūtas apdzēsa pret kaimiņu vīrieti.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.