Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Latvijas izglītības atbilstība Latvijas valsts un sabiedrības interesēm [2]

Autors: @ 11.01.2010.

Latvijas Nacionālās Skolotāju savienība uzskata, ka projekts „Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam” ir kosmopolītisks un nav vērsts uz Latvijas uzplaukumu, organizācijas „Papardes zieds” reklāmas par brīvām seksuālām attiecībām skolās ir garīgi amorālas, kā arī neizprot kārtējā 8`000 Ls vērtā Ministru kabineta (MK) „Noteikumu par vadlīnijām pirmsskolas izglītībā” projekta lietderību.

lasīt tālāk

Vērtību krīze skolā un sabiedrībā [10]

Autors: Vita Matīsa @ 08.01.2010.

Vērtību krīze skolā un sabiedrībā
Foto: No personīgā arhīva

Brīdī, kad kāds uzkāpj uz skatuves vai kanceles un paziņo, ka viņš tagad runās par vērtībām un par morāli,  klausītāji mēdz reaģēt ar izteiktām garlaicības pazīmēm un vienaldzību,  ja ne ar atklātām ņirgām. Tāpēc esmu izlēmusi tuvoties savai tēmai – "Vērtību krīze skolā un sabiedrībā"- mazliet aplinkus, sākot ar diviem stāstiem, vienu parabolisku stāstu un vienu personisku stāstu. Morāle, ja tāda arī būtu, sekos tikai beigās.

 

lasīt tālāk

Kas ir pozitīvā psiholoģija, un cik nepieciešama tā ir Latvijā?

Autors: Kaspars Bikše @ 22.12.2009.

Kas ir pozitīvā psiholoģija, un cik nepieciešama tā ir Latvijā?
Foto: internets

Ieskats pozitīvās psiholoģijas vēsturē un terminos
Tās metodoloģiskais pamats ir humānistiskā psiholoģija un biheiviorisms. Pozitīvā psiholoģija oficiāli ir deklarēta 1999. gadā Amerikā. Tās pamattēze, akcents pētījumos un praksē ir: labklājība, prieks, laime, optimisms, pozitīvā pieredze un tamlīdzīgi jēdzieni.

lasīt tālāk

Skolēnu mācību firmas – produkti ar augstu vērtību

Autors: Raivis Spalvēns @ 17.12.2009.

 Skolēnu mācību firmas – produkti ar augstu vērtību
Foto: JAL

Pašdarināti konfekšu trauciņi, auskari, kaklarotas u. c. rokdarbi, deju un florbola treniņu iespējas, pasākumu organizēšana, vannas sāls ražošana, ekoloģisku, gaismu atstarojošu somu darināšana, koka rotaļlietu un spēļu ražošana, gida pakalpojumi, inovatīvi informācijas tehnoloģiju risinājumi – šie ir tikai daži skolēnu izgudrojumi un biznesa idejas, kas pagājušajā nedēļā tika prezentētas „Skolēnu mācību firmu” (SMF) pasākumā, ko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) īstenotajā „Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmā” ar ERAF un ES atbalstu rīko biedrība „Junior Achievement – Latvija” (JAL).

lasīt tālāk

Aktuālais izglītības pētniecībā – nacionālais un starptautiskais skatījums

Autors: Rūdolfs Kalvāns, Latvijas Universitāte @ 10.12.2009.

No šī gada 30. novembra līdz 1. decembrim Stokholmā Eiropas Komisijas Izglītības un kultūras ģenerāldirektorāts sadarbībā ar Zviedrijas valdību organizēja starptautisku konferenci „Improving Education – Evidence from Secondary Analysis of International Studies”. Konferences ietvaros tika skarti būtiskie vidējās izglītības kvalitātes un pētniecības jautājumi, tajā skaitā decentralizācijas jautājumi, vadības ietekme, agrīnā profesionālā virziena sadale, IKT loma u. c. tēmas.

lasīt tālāk

Nākamais mācību semestris nāk ar jauniem izaicinājumiem skolu direktoriem

Autors: Katrīna Slišāne @ 10.12.2009.

Nākamais mācību semestris nāk ar jauniem izaicinājumiem skolu direktoriem
Foto: LIVA

Lai arī šis gads skolās solās beigties uz samērā priecīgas nots, kam par pamatu ir ne tikai 2010. gada valsts budžetā paredzētais pedagogu darba samaksas palielinājums, bet arī beidzot uzsāktie Eiropas Sociālā fonda projekti pedagogu konkurētspējas paaugstināšanai, nākamais semestris skolu direktoriem varētu sagādāt ne mazums galvassāpju, gan nodarbojoties ar papildus algām piešķirtā finansējuma sadali, gan ieviešot izmaiņas skolu iekšējās kārtības noteikumos, gan arī pielāgojoties izmaiņām vērtēšanas sistēmā ceturtajām klasēm.

lasīt tālāk

Trūkstošais posms jaunajiem skolotājiem darba dzīves uzsākšanā

Autors: Katrīna Slišāne @ 03.12.2009.

 Trūkstošais posms jaunajiem skolotājiem darba dzīves uzsākšanā
Foto: www.iespejamamisija.lv


„Latvijai ir lielas perspektīvas jauno skolotāju sagatavošanā,” pagājušajā nedēļā Latvijas Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes (LU PPF) rīkotajā diskusijā par kvalitatīvu skolotāju izglītību sacīja LU PPF dekāns Andris Kangro, akcentējot ne vien augsto līmeni, bet arī apjomu, kādā Latvijas lielākā universitāte piedāvā pedagoģisko izglītību. Lai arī dekāna teikto vismaz atklāti neapšaubīja neviens no klātesošajiem augstskolu un skolu pārstāvjiem, galu galā par vienu no galvenajiem diskusijas jautājumiem izvirzījās tas, kādēļ tomēr daudzas no studiju gados iegūtajām zināšanām un atziņām tā arī neparādās jauno pedagogu darba praksē.

lasīt tālāk

Sociālās zināšanas kā slogs? [1]

Autors: Aivars Tabuns, profesors, LU Sociālo zinātņu fakultātes Socioloģijas nodaļa Avots: www.delfi.lv @ 03.12.2009.

Pēdēju gadu diskusijās par Latviju kā zināšanu sabiedrību sociālo zinātņu ieguldījums tiek apspriests diezgan reti. Tas ir paradoksāli, jo Latvijai ir daudz neatrisinātu sociālo jautājumu. Tipiskie sociālās rīcības modeļi neliecina, ka sabiedrība un lēmumu pieņēmēji ir labi informēti par sabiedrībā notiekošo, par sociāliem riskiem un sociālām iespējām.

lasīt tālāk

Kādēļ izvēlēties studēt Savienotajās Valstīs?

Autors: Madara Valtere @ 26.11.2009.

 Kādēļ izvēlēties studēt Savienotajās Valstīs?
Foto: Madara Valtere

Novembra beigās Rīgas Tehniskās universitātes lielo aulu piepildīja skolēni un studenti. Viņi bija atnākuši uz ASV Izglītības informācijas un testēšanas centra (Education USA) rīkoto izglītības dienu, lai saņemtu informāciju par studiju iespējām ASV, uzzinātu par citu studentu un skolēnu pieredzi, kā arī par pieteikšanos un stipendijām.

lasīt tālāk

„Piecos gados zināju, ka būšu skolotāja”

Autors: Madara Valtere @ 26.11.2009.

„Piecos gados zināju, ka būšu skolotāja”
Foto: Madara Valtere

„Es vienkārši strādāju savā darbā,” tā pavisam pieticīgi saka Natālijas Draudziņas ģimnāzijas angļu valodas skolotāja Rita Medne, kura nupat par ilggadēju nozīmīgu ieguldījumu pedagoģiskajā darbā saņēmusi Triju Zvaigžņu ordeņa Zelta goda zīmi.

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Vai skola ir fiziska, intelektuāla un emocionāla vide, kas palīdz rasties un attīstīties idejām, nobriest drosmei un apņēmībai rīkoties un nostiprināties pārliecībai, ka mācīties nozīmē darīt, kļūdīties, darīt vēl, vēl, vēl un turklāt ar prieku un patikšanu?
Aija Tūna, izglītības eksperte


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Edgaram bieži bija vēlme iedzert, bet viņš zināja savas robežas, kā par piemēru: viņš nelika galdā to, kas viņam pieder, un šajā gadījumā tas bija zirgs, kurš piederēja muižas valdniekam.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.