Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Savulaik īstenotajai sešgadnieku reformai – tikai negatīvas sekas

Autors: IK informācija @ 16.03.2018.

Savulaik īstenotajai sešgadnieku reformai – tikai negatīvas sekas
Foto: Publicitātes foto

Ideja sūtīt uz skolu sešgadniekus nav nekas jauns, šādu priekšlikumu virzīja arī kādreizējais izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis, taču, sabiedrības un izglītības nozares profesionāļu iebildumu dēļ, ideja netika īstenota. Taču ir bijis periods, kad sešgadnieku reforma tika ieviesta. 1982. gadā projekta darba grupā piedalījās arī Rīgas 200. pirmskolas izglītības iestādes vadītāja Astrīda Lukina, kas tolaik bija bērnudārza metodiķe un piedalījās reformas ieviešanas un īstenošanas izvērtēšanā. Šodien, atskatoties uz projektu, vērtējot bērnus, kas aizgājuši skolā no sešiem gadiem, mums nebija neviena pozitīva aspekta, ko uzsvērt. Pēc pāris gadiem ideju atcēla, bet kaitējums bērniem jau bija nodarīts.

lasīt tālāk

Uz skolu no sešiem vai septiņiem gadiem – vecāku pieredzes stāsti

Autors: Viedokļus apkopoja Neatkarīgās izglītības biedrība un Latvijas Privāto pirmskolu biedrība @ 13.03.2018.

Uz skolu no sešiem vai septiņiem gadiem – vecāku pieredzes stāsti
Foto: Publicitātes foto

Pašlaik Izglītības un zinātnes ministrijas virzītā ideja par skolas gaitu uzsākšanu ar sešu gadu vecumu ir izsaukusi plašas diskusijas sabiedrībā, tostarp ir savākti 11 000 paraksti par to, lai tiktu saglabāta esošā kārtība, kad bērni skolas gaitas uzsāk ar septiņu gadu vecumu, ar retiem izņēmumiem sešu vai astoņu gadu vecumā pēc vecāku ieskatiem. Virkne izglītības nozares profesionāļu uzsver, ka esošā kārtība ir visatbilstošākā, jo bērni ir dažādi, arī viņu gatavība uzsākt skolas gaitas ir ļoti individuāla. Pieredzē par to, kad bērns ir gatavs uzsākt mācības skolās, dalās divas māmiņas ar atšķirīgiem stāstiem. 

lasīt tālāk

Sešgadnieks skolā var justies psiholoģiski apdraudēts

Autors: Elita Rītere, Valda Zālīša sākumskolas direktore, Latvijas izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) valdes locekle @ 08.03.2018.

Sešgadnieks skolā var justies psiholoģiski apdraudēts
Foto: Publicitātes foto

 

Laikā, kad medijos izskanējis apgalvojums, ka visi skolu direktori it kā atbalsta ieceri sūtīt uz skolu sešgadniekus, vēlos iebilst, ka tomēr ir virkne direktoru, kuri tam nepiekrīt, norādot, ka skola, kāda tā ir pašlaik, nav piemērota tik maziem bērniem. Uzskatu, ka vispirms ir jādomā par mazo bērnu emocionālo drošību, kas, sūtot viņus skolā kopā ar pusaudžiem, varētu būt apdraudēta.

 

 

 

 

lasīt tālāk

Iedzīvināsim pieeju mācīties darot un jebkuru soli sāksim ar attieksmi [1]

Autors: Daiga Kļanska, laikraksta "Izglītība un Kultūra" galvenā redaktore @ 22.02.2018.

Latvijas Universitātes (LU) profesore Dr. habil. paed. Ausma Špona un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) asociētā profesore Dr. psych.Airisa Šteinberga, iepazīstot jaunā mācību satura un pieejas apraksta projektu „Izglītība mūsdienīgai lietpratībai”, ir pamanījušas pretrunas, tādēļ pastāv bažas, ka tiks apgūti Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi, bet būtisku uzlabojumu saturā un mācību pieejā nebūs.

 

lasīt tālāk

Superskolotājs – jauna tipa diktators vai pasaules glābējs?

Autors: AIRISA ŠTEINBERGA Dr. psych.,Rīgas Tehniskās universitātes asociētā profesore @ 22.02.2018.

Sociālajām reklāmām ir īpaša loma sabiedrības norisēs – tās ne tikai informē mūs par visiem pieejamām iespējām vai brīdina par negācijām, tām ir arī audzinoša funkcija. Tāpēc sociālo reklāmu radītājiem ir daudz lielāka atbildība nekā biznesa reklāmu veidotājiem vai pasūtītājiem.

Mani gan kā Latvijas sabiedrības daļu, gan kā skolotāju un psihologu mulsina jauna tipa tēls, kas ir parādījies sociālajās reklāmās, – supervaronis (http://vp.gov.lv/supervaronis/), superskolotājs (http://superskolotajs.lv/). 

lasīt tālāk

Ierosinājums domāt, kā valstī izkļūt no nabadzības slazda, un rīkoties [16]

Autors: AIJA LASMANE Mg. oec. @ 30.01.2018.

Ierosinājums domāt, kā valstī izkļūt no nabadzības slazda, un rīkoties
Foto: Publicitātes foto

Rakstot par kādu problēmu, bieži nevar zināt, kam uzrakstītais šķitīs būtisks un svarīgs – to whom it may concern jeb latviski – uz kuru tas var attiekties (kuru tas varētu satraukt). Manuprāt, par šo informāciju vajadzētu satraukties ikvienam, jo tas attiecas uz mums visiem. Vēlos cilvēkus iekustināt domāt un rīkoties, lai mēs savas valsts simtgadībā ne tikai svinētu, bet būtu arī atbildīgi un veidotu mūsu dzīvi pārtikušu.

lasīt tālāk

Skolā vajadzētu ļaut bērnam nobriest un apzināties sevi

Autors: Daiga Kļanska @ 30.01.2018.

Latvijas Universitātes (LU) Ģeogrāfijas un zemes zinātņu fakultātes docente Dr. geogr.Kristīne Āboliņa ir viena no vairākiem desmitiem cilvēku, kuri ir izanalizējuši Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotajā projektā „Kompetenču pieeja mācību saturā” izstrādāto jaunā mācību satura un pieejas aprakstu un snieguši savus ieteikumus. Laikraksts uz sarunu viņu aicina tādēļ, ka koncepciju K. Āboliņa ir analizējusi no vides zinātnes un ilgtspējīgas attīstības skatpunkta – 20 gadus viņas ikdiena ir saistīta ar vides un ilgtspējīgas attīstības kursiem studentiem LU, kā arī pilsētu attīstības un ilgtspējīga dzīvesveida pētniecību.

lasīt tālāk

Kad cerību zaudēs pēdējais dons Kihots…

Autors: Ruta Zimnoha @ 11.12.2017.

Es esmu pedagoģe. Strādāju Rīgas Sanatorijas internātpamatskolā. Tajā pašā, uz kuru ved meža ceļš, kur reizēm lido krēsli un kā jau visiem ticis paziņots ne skolēni, ne skolotāji neievēro iekšējās kārtības noteikumus. Dienām ilgi visi, kam vien nav slinkums, ir izteikušies par mūsu skolu. Tagad pienākusi mana kārta. Es neesmu ne direktore, ne mācību pārzine, ne kāds cits no skolas administrācijas. Es esmu ierindas skolotāja. Es runāšu tikai savā vārdā un paudīšu savu viedokli. Un tās durvis... Tās durvis ir manas!

lasīt tālāk

LU profesore Zanda Rubene: Veidojot izglītības reformas, jāuzklausa visu skolotāju viedoklis [10]

Autors: Latvijas Universitātes profesore, Neatkarīgās izglītības biedrības valdes locekle Zanda Rubene @ 27.11.2017.

LU profesore Zanda Rubene: Veidojot izglītības reformas, jāuzklausa visu skolotāju viedoklis
Foto: Kristaps Kalns

Pēc paziņojuma par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ideju 2020./2021. mācību gadā vispārizglītojošajās vidusskolās visus vispārizglītojošos mācību priekšmetus apgūt tikai latviešu valodā no jauna uzvirmojuši mazākumtautību skolu protesti un publiskajā telpā nereti tiek nodalītas skolas ar valsts valodu kā mācību valodu un mazākumtautību skolas, lai gan visās šajās izglītības iestādēs strādājošajiem pedagogiem ir viena misija, un visi saskaras ar vienām un tām pašām problēmām. Britu Padomes atbalstītā projektā „Skola, kādu to vēlamies” tiekos un piedalos diskusijās ar mazākumtautību skolu pedagogiem. Uzskatu, ka skolotājiem nepieciešama iespēja izteikties, turklāt profesionālo pienākumu pildīšanā valodai nav nozīmes, svarīgākais, lai skolotāji un skolēni runātu vienā valodā.

lasīt tālāk

Izglītības reformas tiek ieviestas kā ideoloģija [10]

Autors: Jolanta Lamstere, sertificēta klīniskā psiholoģe un psihoterapeite @ 18.10.2017.

Izglītības reformas tiek ieviestas kā ideoloģija
Foto: Publicitātes foto

Ikdienā strādāju skolā ar dažāda vecuma bērniem. Raugoties uz plānotajām reformām izglītībā, kas paredz sūtīt skolā arī sešgadniekus, esmu pārliecināta, ka sešgadnieki nav gatavi skolai. Līdzīgās domās ir arī daļa sabiedrības, kas portālā manabalss.lv parakstījušies pret sešgadnieku sūtīšanu skolā. 

 

 

 

 

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Iekļaujoša izglītība ir izglītība visiem atbilstīgi viņu speciālajām vajadzībām. Izaicinājumi pedagogiem ir redzēt, ko bērns var vai nevar paveikt un ko mainīt. Lai ieraudzītu skolēnu vajadzības, ir jābūt ar atvērtu sirdi.
Linda Daniela, Latvijas Universitātes asociētā profesore, vadošā pētniece, Pedagoģijas nodaļas doktora studiju programmas „Pedagoģija” zinātniskā sekretāre


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Šis darbs man vairākkārt pieķērās pie sirds un aizkustināja.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.