Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Kad cerību zaudēs pēdējais dons Kihots…

Autors: Ruta Zimnoha @ 11.12.2017.

Es esmu pedagoģe. Strādāju Rīgas Sanatorijas internātpamatskolā. Tajā pašā, uz kuru ved meža ceļš, kur reizēm lido krēsli un kā jau visiem ticis paziņots ne skolēni, ne skolotāji neievēro iekšējās kārtības noteikumus. Dienām ilgi visi, kam vien nav slinkums, ir izteikušies par mūsu skolu. Tagad pienākusi mana kārta. Es neesmu ne direktore, ne mācību pārzine, ne kāds cits no skolas administrācijas. Es esmu ierindas skolotāja. Es runāšu tikai savā vārdā un paudīšu savu viedokli. Un tās durvis... Tās durvis ir manas!

lasīt tālāk

LU profesore Zanda Rubene: Veidojot izglītības reformas, jāuzklausa visu skolotāju viedoklis

Autors: Latvijas Universitātes profesore, Neatkarīgās izglītības biedrības valdes locekle Zanda Rubene @ 27.11.2017.

LU profesore Zanda Rubene: Veidojot izglītības reformas, jāuzklausa visu skolotāju viedoklis
Foto: Kristaps Kalns

Pēc paziņojuma par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ideju 2020./2021. mācību gadā vispārizglītojošajās vidusskolās visus vispārizglītojošos mācību priekšmetus apgūt tikai latviešu valodā no jauna uzvirmojuši mazākumtautību skolu protesti un publiskajā telpā nereti tiek nodalītas skolas ar valsts valodu kā mācību valodu un mazākumtautību skolas, lai gan visās šajās izglītības iestādēs strādājošajiem pedagogiem ir viena misija, un visi saskaras ar vienām un tām pašām problēmām. Britu Padomes atbalstītā projektā „Skola, kādu to vēlamies” tiekos un piedalos diskusijās ar mazākumtautību skolu pedagogiem. Uzskatu, ka skolotājiem nepieciešama iespēja izteikties, turklāt profesionālo pienākumu pildīšanā valodai nav nozīmes, svarīgākais, lai skolotāji un skolēni runātu vienā valodā.

lasīt tālāk

Izglītības reformas tiek ieviestas kā ideoloģija

Autors: Jolanta Lamstere, sertificēta klīniskā psiholoģe un psihoterapeite @ 18.10.2017.

Izglītības reformas tiek ieviestas kā ideoloģija
Foto: Publicitātes foto

Ikdienā strādāju skolā ar dažāda vecuma bērniem. Raugoties uz plānotajām reformām izglītībā, kas paredz sūtīt skolā arī sešgadniekus, esmu pārliecināta, ka sešgadnieki nav gatavi skolai. Līdzīgās domās ir arī daļa sabiedrības, kas portālā manabalss.lv parakstījušies pret sešgadnieku sūtīšanu skolā. 

 

 

 

 

lasīt tālāk

Vai IZM reforma ir tikai Eiropas līdzekļu apgūšana?

Autors: Silvija Titova–Meija, biedrības „Vecāki par izglītību” pārstāve @ 29.09.2017.

Vai IZM reforma ir tikai Eiropas līdzekļu apgūšana?
Foto: Publicitātes foto

Lai gan sabiedrības iniciatīvas platformā manabalss.lv savākti jau vairāk nekā 3900 paraksti par esošā skolas gaitu uzsākšanas vecuma saglabāšanu un virkne nozares ekspertu un organizāciju pauž savas bažas par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) plānoto reformu, izskatās, ka ministrija no sava nodoma negrasās atkāpties.

 

 

 

lasīt tālāk

Novēlojies Zinību dienas raksts Latvijas Bankas izglītības konferences kontekstā

Autors: Gundars Dāvidsons, Latvijas Bankas ekonomists @ 21.09.2017.

Noslēdzam rakstu sēriju par izglītības sistēmā nepieciešamajām pārmaiņām kā priekšnosacījumu tam, ka Latvija kļūst par labklājības valsti.

 Pavisam drīz, 27. septembrī, notiks Latvijas Bankas konference,kas šoreiz veltīta izglītības tēmas problemātikai. Jau ilgāku laiku šīs konferences kontekstā Latvijas Bankas analītiķi pievērš izglītības nozareipastiprinātu uzmanību. Kā institūcija, kuras ieinteresētība izglītības sistēmas problēmās ir netieša, mēs cenšamies palīdzēt ar analītisko kapacitāti, proti, datu analīzi.

lasīt tālāk

Kādas augstākās izglītības reformas Latvijā ir nepieciešamas?

Autors: Mārtiņš Bitāns, Latvijas Bankas ekonomists @ 19.09.2017.

Kādas augstākās izglītības reformas Latvijā ir nepieciešamas?
Foto: Publicitātes foto

Turpinām rakstu sēriju par izglītības sistēmā nepieciešamajām pārmaiņām kā priekšnosacījumu tam, ka Latvija kļūst par labklājības valsti.

Iepriekš viens no galvenajiem secinājumiem irbijis tāds, ka konkurētspējīgaivalsts ekonomikas struktūrai ir nepieciešama starptautiski konkurētspējīga augstākās izglītības sistēma. Lai Latvijai būtu cerības pārskatāmā nākotnē vismaz pietuvoties pasaules attīstīto valstu labklājības līmenim, valsts labākajām un lielākajām augstskolām ir jābūt pasaules Top100 augstskolu kvalitātes līmenī.

 

lasīt tālāk

Latvijas augstākās izglītības sistēmas raksturojums

Autors: Mārtiņš Bitāns, Latvijas Bankas ekonomists @ 15.09.2017.

Latvijas augstākās izglītības sistēmas raksturojums
Foto: Publicitātes foto

Turpinām rakstu sēriju par izglītības sistēmā nepieciešamajām pārmaiņām kā priekšnosacījumu tam, ka Latvija kļūst par labklājības valsti.

Iepriekšējos rakstos, kuranalizējām Latvijasvispārējās izglītības sistēmu, galvenais secinājums bija: pašlaikvalsts finansējumuizmantojam neefektīvi.Tā rezultātā cieš kopējā izglītības kvalitāte, turklāt daļa skolēnu (sevišķi mazajās skolās) nespēj pilnībā īstenot savu potenciālu un pakļauj sevi nabadzības riskiem nākotnē. Taču vietā ir jautājums, kas pēc skolas beigšanas notiek ar sekmīgāko skolēnu daļu?

 

 

lasīt tālāk

Kādas vispārējās izglītības sistēmas reformas Latvijā ir nepieciešamas?

Autors: Mārtiņš Bitāns, Latvijas Bankas ekonomists @ 12.09.2017.

Kādas vispārējās izglītības sistēmas reformas Latvijā ir nepieciešamas?
Foto: Publicitātes foto

Turpinām rakstu sēriju par izglītības sistēmā nepieciešamajām pārmaiņām kā priekšnosacījumu tam, ka Latvija kļūst par labklājības valsti.

 

Latvijas izglītības sistēmas reformā ir daudz iespējamo mainīgo un variāciju. Pirmais, kas vairumam cilvēku ienāk prātā,  droši vien ir mācību satura maiņa.Konkrēti – plānotā pāreja uz kompetencēs balstītu vispārējās izglītības saturu, pie kā strādā Izglītības un zinātnes ministrija, Valsts izglītības satura centrs un citas institūcijas. 

lasīt tālāk

Cik daudz aplamas izglītības reformas vēl tiks īstenotas?

Autors: Inga Bite, Saeimas deputāte, trīs bērnu māmiņa, juriste @ 11.09.2017.

Cik daudz aplamas izglītības reformas vēl tiks īstenotas?
Foto: Publicitātes foto

Sabiedrības iniciatīvas portālā manabalss.lv pašlaik savākti jau vairāk nekā 3 000 paraksti par to, lai saglabātu pašreizējo skolas gaitu uzsākšanas vecumu, kad bērni uzsāk mācības skolā no septiņu gadu vecuma, pretēji Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) iecerei sūtīt skolā bērnus jau no sešu gadu vecuma. Šai idejai nepiekrīt arī Saeimas deputāte, trīs bērnu māmiņa, juriste Inga Bite. Savā viedoklī viņa skaidro, kāpēc IZM virzītā reforma nav pārdomāta. 

lasīt tālāk

Kāpēc mācību sasniegumi dažādās Latvijas skolās ir tik atšķirīgi? Ekonometriskās analīzes rezultāti

Autors: Oļegs Krasnopjorovs, Latvijas Bankas ekonomists @ 07.09.2017.

Kāpēc mācību sasniegumi dažādās Latvijas skolās ir tik atšķirīgi?  Ekonometriskās analīzes rezultāti
Foto: Publicitātes foto

Turpinām rakstu sēriju par izglītības sistēmā nepieciešamajām pārmaiņām kā priekšnosacījumu tam, ka Latvija kļūst par labklājības valsti.

Mācību rezultāti un sasniegumi Latvijas skolās diezgan ievērojami atšķiras. Pasaulē par šo tēmu ir veikti simtiem pētījumu, tāpēc kādam var kļūdaini likties, ka "viss jau sen ir izpētīts".Tomēr to secinājumi lielā mērā atspoguļo valsts specifiku, konevar pilnībā attiecināt uz pārējām valstīm. 

 

 

 

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Nav obligātas stundu hospitācijas, tās vietā ir tikai 45 minūšu ilga direktora un skolotāja saruna; 9. klasi beidzot, nav eksāmenu. Varbūt tāpēc skolu direktori Somijā kādā pētījumā tika atzīti par vislaimīgāko profesiju, jo viņu laiku neaizņem nemitīgu atskaišu rakstīšana.
Dace Kalniņa, Grundzāles pamatskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja, izglītības metodiķe un projektu koordinatore


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Liekas, ka pulvera autoram visai grāmatai nav pieticis.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.