Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Taurenis uz zieda

Autors: Vija Liepa, BJC „Mīlgrāvis” un Rīgas 28. vidusskolas skolotāja @ 09.01.2017.

Taurenis uz zieda
Foto: Vija Liepa

 

Materiāli un instrumenti: vilnas kārsums, pūkaina stieple, apaļknaibles, asknaibles, grieznes, bambusa kociņi, īlens, koka paliktnis, dzija, PVA līme, zīmulis, krāsainais papīrs, kartons, korķi.

lasīt tālāk

Pirkstiņlellīte aitiņa no vilnas

Autors: Signe Žeļezņaka, Mākslinieciskās jaunrades centra „Praktiskās estētikas skola” vilnas velšanas skolotāja @ 09.01.2017.

Pirkstiņlellīte aitiņa no vilnas
Foto: Signe Žeļezņaka

Ikviens no mums ir lasījis grāmatas un klausījies, kā tās lasa vakaros pirms gulētiešanas. Skatījies teātri, kino un pārdzīvojis notiekošo. Tagad katram pašam ir iespēja būt māksliniekam – režisoram, aktierim… Lai darbs būtu interesants, kvalitatīvs un, protams, atraktīvs, vispirms nepieciešama ideja. Ideja, veidojot pirkstiņlellītes, ar ko mazie un lielie dosies aizraujošā ceļojumā pasaku pasaulē. Šoreiz tā būs aitiņa. Darba gaitā izmantosim jauktas vilnas tehnikas: gan slapjo vilnas velšanu, gan sauso filca adatu.

lasīt tālāk

Medaļu veidošana

Autors: Una Daukšte, Rīgas Hanzas vidusskolas vizuālās mākslas skolotāja @ 09.01.2017.

Medaļu veidošana
Foto: Una Daukšte

„Medaļa ir mazs piemineklis mūžībai,” tā savulaik teicis izcilais latviešu tēlnieks Teodors Zaļkalns. Medaļa ir savdabīga laikmeta zīme, kas atspoguļo izcilākos notikumus valsts un sabiedrības dzīvē, tās kultūru un personības. Tieši tāpēc pievērsu savu skolēnu uzmanību medaļu mākslai. Lai iepazīstinātu ar mākslas daudzveidību un iespējām, apguvām medaļu mākslas vēsturi, veidošanas specifiku un kompozīciju.

lasīt tālāk

Pašgatavots pufs

Autors: Dace Eisaka, Rīgas Valda Avotiņa pamatskolas - attīstības centra mājturības un tehnoloģiju skolotāja @ 09.01.2017.

Pašgatavots pufs
Foto: Dace Eisaka

 

 

Šī radošā darba mērķis ir ne tikai uzlabot prasmes darbā ar šujmašīnu, bet - galvenokārt - domāt radoši un zaļi. 

lasīt tālāk

Radošs darbs ar tušas traipu jeb kā defektu pārvērst par efektu

Autors: Agnese Rudzroga, Ziemeļvalstu ģimnāzijas vizuālās mākslas pulciņa skolotāja @ 08.02.2013.

Radošs darbs ar tušas traipu jeb kā defektu pārvērst par efektu

Nepieciešamie materiāli:

zīmēšanas lapa vai krāsainais kartons; tuša (vēlams – melna); kokteiļa salmiņš; gēla pildspalva; flomāsteri; krāsainie krītiņi; krāsainie papīri; sīki sasmalcinātas izkaltētas koku lapas (pēc izvēles); PVA līme; otiņa līmei; maza plastmasas karotīte.

lasīt tālāk

Mūzikas loma bērnu un jauniešu dzīvē

Autors: Mg. paed. Ilga Millere @ 13.04.2012.

Mūzikas loma bērnu un jauniešu dzīvē
Foto: Raitis Puriņš/DIENA/LETA

Muzikāls ir ikviens bērns, un, tāpat kā māksla, arī mūzika izglīto sajūtas. Mūzika attīsta ļoti dažādas sfēras, tā palīdz pilnveidot telpisko apjausmu, atšķirt dzirdes signālus. Tās klausīšanās un kāda instrumenta spēle un apgūšana ir problēmu risināšanas aktivitāte. Kā mūzikas klausīšanās, tā muzicēšana nozīmē sistēmu atrašanu vai veidošanu un problēmu risināšanu.

lasīt tālāk

Sporta pedagogu tālākizglītība

Autors: Vita Pļaviņa @ 07.03.2012.

Sporta pedagogu tālākizglītība
Foto: No personīgā arhīva

Līdzīgi kā tehniskās jaunrades izglītības programmās, arī sporta izglītība ir ļoti sadrumstalota - pastāv daudz un dažādi sporta veidi, kuros skolēni izvēlas pilnveidot fizisko veselību. Taču līdz ar to ir grūti piedāvāt tālākizglītības kursu tēmas, kas interesētu visu sporta veidu skolotājus. Rīgas Interešu izglītības metodiskā centra (RIIMC) Sporta pedagogu metodiskās apvienības vadītāja Inga Liepiņa skaidro, ka visefektīvāk sporta pedagogi var pilnveidoties, ja konkrētajā sporta veidā ir spēcīga federācija, kura organizē izglītojošus seminārus un kursus. „Tomēr, manuprāt, pedagogiem būtu nepieciešams ne tikai iepazīties ar jaunāko savā sporta veidā, bet varbūt pat atcerēties jau sen ko aizmirstu tādejādi gūstot jaunas idejas,” stāsta I.Liepiņa.

lasīt tālāk

Saruna kā būtiska pedagoģiskās saskarsmes forma interešu izglītības iestādē [1]

Autors: Renārs Rapa, BJC „Kurzeme” pedagogs @ 04.01.2012.

Saruna kā būtiska pedagoģiskās saskarsmes forma interešu izglītības iestādē
Foto: No BJC "Kurzeme" arhīva

Nav noslēpums, ka reizēm nozīmīgākās ir tieši ikdienišķās lietas un šķietami sīkumi. Taču bieži vien liela nozīme tiek pievērsta rezultātam un sasniegumiem un tik vienkārša lieta kā saruna tiek aizmirsta. Lai gan saruna ir galvenais virzītājspēks jebkādu vēlmju, piemēram, interešu izglītības, izpildē. Šajā rakstā vēlos pievērst uzmanību sarunas nozīmīgumam pedagoģiskajā un izglītības vadības procesā, kā arī tās nozīmei Bērnu un jauniešu centra (BJC) „Kurzeme” ikdienas darbā.

lasīt tālāk

Ausekli, Auseklīt! Māci sapņus piepildīt!

Autors: BJC „IK Auseklis” izglītības metodiķe A.Kalniņa; BJC „IK Auseklis” direktora vietniece A.Elikone @ 19.10.2011.

Ar mērķi radīt iespējas bērniem un jauniešiem lietderīgi un saturīgi pavadīt brīvo laiku, attīstot prasmes un spējas, izkopjot talantus, 1989.gadā uz motosporta pulciņa bāzes tika izveidots Bērnu un jauniešu centrs „IK Auseklis”. No 1991.gada vasaras Centrs atrodas Rīgā, Mežciemā, gleznainā vietā – Gaiļezera krastā.

lasīt tālāk

Kustība turpinās! [1]

Autors: Vita Pļaviņa @ 13.07.2011.

Kustība turpinās!
Foto: Andris Bērziņš

No 1. līdz 3. jūlijam Rīgā, Vērmanes dārzā, un Rīgas Latviešu biedrības namā pulsēja teātris. Valsts izglītības satura centra (VISC) organizētais IV Latvijas skolu teātru festivāls „Kustības turpinājums” teātra valstībā pulcēja ap 3000 dalībnieku no visas Latvijas. Trīs dienas varēja baudīt gan teātra, gan leļļu teātra izrādes, gan skatuves runas un ielu teātra priekšnesumus, gan literāros uzvedumus un teātra sporta turnīrus. Kopumā šajās dienās skolēni no visas Latvijas piedalījās četros dažādos konkursos: izrāžu, skatuves runas, literāro uzvedumu un ielu teātru konkursā, turklāt visus priekšnesumus vērtēja bērnu un profesionālā žūrija. Šogad veiksmīgākie izrādījušies mājinieki – ielu teātra konkursā vislabāko vērtējumu ieguva teātra „Zīļuks” kustību teātris ar priekšnesumu „Lietussargi”, savukārt skatuves runas, literāro uzvedumu un izrāžu konkursos – Rīgas 88.vidusskolas teātri „Straņņiki” un „Teātrītis - 88”.

lasīt tālāk

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Patlaban skolas vairāk domā par sasniegumu, notikumu u. tml. Popularizēšanu sabiedrībā, lai priekšstats par skolu saistās ar labām ziņām.
Ingūna Helviga, Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas zinātniskā asistente


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Edgars šajā darbā ir izveidots kā aizmāršības tēls. Bet Kristīne kā idioloģiska persona, kam sliktas īpašības praktiski nav novērojamas.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.