Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Nr.7 (517)

Nr.7 (517)

Elektroniskā PDF versija



2.83 EUR


Apmaksas veids: piesakies sistēmai
vai ievadi kontaktdatus

Pēc maksājuma veikšanas nopirktais izdevums lejupielādēsies jūsu datorā. Jūs saņemsiet arī e-pasta ziņojumu ar saiti uz elektronisko izdevumu (lai lejuplādētu dokumentu, pieteikšanās sistēmai ir obligāta).

Abonēt avīzi

Lasi internetā

Ilgtspējīgs mācību process

Gadsimtiem ilgi attīstības pamatā bija darbaspēks, kapitāls un resursi, tad šajā gadsimtā attīstības pamatā būs zināšanas, jaunrade un ātrums. Latvijas valsts, ar gadsimtiem senām izglītības kultūras tradīcijām, ir ideāli piemērota jauniem globālās ekonomikas izaicinājumiem.

Sabiedrība gadsimtiem ilgi varēja atļauties izniekot cilvēku resursus, līdzīgi kā dabas resursus, taču šajā gadsimtā ir nopietni jāmaina attieksme un jāveido jauna veida attiecības, izglītības sistēmā visos līmeņos.

Ko darīt, lai reformas izglītībā izdotos?

Jaungada apsveikumā ministru prezidents Māris Kučinskis teica, ka Latvijas skolēnu sasniegumi ir pasaules valstu vidējā līmenī, ar to pamatojot reformu nepieciešamību. Apgalvojums – maldīgs! Īstenībā Latvija ir 70 attīstītāko OECD organizācijas dalībvalstu vidū (pētījumos iekļautajās izglītības jomās). Tas nozīmē, ka visu pasaules valstu (kopā ap 200) vidū, mēs noslēdzam labāko valstu sestdaļu. Gribētos pateikties par to visiem tiem skolotājiem, kuri godprātīgi ir centušies skolēnu sasniegumu līmeni paaugstināt, neraugoties uz pārpratumiem jaunajā atalgojuma sistēmā, haotiskajām ierēdņu darbībām iepriekšējo izglītības ministru laikā un neskaidrībām pašreizējā izglītības satura reformā!



 

Projektā Scientix izsludināti trīs jauni pasākumi skolotājiem

Daudzi dabaszinātņu un matemātikas skolotāji Latvijā jau zina, kas ir Scientix, kur meklēt informāciju par Scientix un kāpēc par Scientix būtu vērts interesēties. Šī dabaszinātņu izglītības kopiena Eiropā piesaista skolotāju uzmanību jau kopš 2011. gada gan ar vērienīgām un idejām bagātām konferencēm, gan ar sadarbības projektiem un daudzveidīgiem mācību materiāliem. Šo gadu laikā kopiena Scientix ir attīstījusies, pilnveidojusies un pulcējusi arvien vairāk skolotāju no dažādām Eiropas valstīm. Kopš 2017. gada sācies jau trešais darbības posms Scientix 3

Lasi avīzē

AKTUĀLI

Svarīgi atšķirt politiku no pedagoģijas pēc būtības

Šajā laikraksta numurā – plašāks ieskats RPIVA profesores Dr. paed. Zentas Anspokas priekšlasījumā „Izglītības reforma un daži skolotāju profesionalitātes jautājumi”.

ATZINĪBA

Rīgā godina gada balvas kultūrā "Baltais zvirbulis" ieguvējus

Balvu piešķir, lai izteiktu atzinību Rīgas pašvaldības kultū- ras darbiniekiem un sadarbības partneriem un apbalvotu viņus par kvalitatīva kultūras procesa nodrošināšanu Rīgā.  

VIEDOKLIS

Par cilvēkiem, tehnoloģijām un pašu radītiem pieredzes stāstiem

„Pieredzējuši ļaudis saka – gatavība zaudēt īstermiņā ilgtermiņa rezultātu vārdā ir nozīmīga savstarpējo attiecību kultūras sastāvdaļa. Mēs to pazīstam arī kā kopīgas izpratnes, saprātīgu kompromisu, daudzveidīgā kontekstā un vajadzībās balstītu risinājumu veidošanu. Tā ir daļa no mūsu personiskās un visu kopīgās nākotnes radīšanas,” atgādina Aija Tūna.

REFORMA

Akcents uz domāšanas vecināšanu un jēgpilnu darbību

„Katram ir iespēja iesaistīties, lai tas, kas patlaban top, būtu pēc iespējas labāks katram skolēnam, kurš mācīsies skolā. Neviena reforma nav bijusi iespējama bez skolotāju atbalsta,” uzsvēra ESF projekta „Kompetenču pieeja mācību saturā” mācību satura izstrādes struktūrvienības vadītāja Dace Namsone.

PIEREDZE

Jābūt balansā: jaunais un vecais, zināšanas un kompetences

„Innove” pārstāve Gunda Tire stāsta, ka igauņi nākotnē skolā vēlas pilnveidot digitālās prasmes, lai mācīties būtu interesanti un tiktu nodrošināta skolēnu labklājība.

METODISKAIS MATERIĀLS

Latgales kongresa nozīme Latvijas valsts tapšanā

Audzināšanas stundas 11. klasei konspekts

Stundas mērķis: stiprināt valstiskuma apziņu, veicināt izpratni par Latvijas vēsturi un nacionālajām vērtībām, kuras ir ietekmējušas vēstures procesu.

PROJEKTS

"Bērnam drošs un draudzīgs bērnudārzs" - kompleksa preventīvā programma pirmskolām

Galarezultāts jeb četri programmas soļi ir daudzu cilvēku kopā likta pieredze un intelekts. Jebkurš process, kurā ir jādomā par bērnu veselīgas personības attīstības un drošības jautājumiem, par pedagogu sadarbību ar bērnu vecākiem, ir daudzpusīgs.

DOMĀSIM KOPĀ

Egils Levits: cīņa par demokrātiju Latvijā nozīmē iestāšanos par savu valsti

Populismu Egils Levits salīdzina ar demokrātijas autoimūnslimību. Imunitāte ir ķermeņa veselības nepieciešama sastāvdaļa, bet kļūst par slimību, ja šis mehānisms tiek pārspīlēts un vēršas pret pašu ķermeni.

DATORIKA

Nezināt jauno zinātņu nozari jau kļūst bīstami

Skolās tiek novērota arī nepareiza pieeja, kad tiek apgūta konkrētās lietotnes konkrētā versija, neiedziļinoties detaļās, kā to izmantot. Tad skolotājs prasības ir izpildījis tikai formāli.

IESPĒJA

Jauniešos stiprina drosmi dzīvot jeb atļaušanos sapņot lielus sapņus

Tiek plānots, ka nākamajā mācību gadā jau pavisam 14  Latvijas skolu, pārsvarā ārpus Rīgas, skolēniem būs iespēja sākt MOT nodarbības.

EKSKURSIJAS

PIEREDZE

Konkursizstāde "Krāsainās domas 2017"

Bērnu veikums priecēja skatītājus ar lielu krāsainību gan vizuālās, gan vizuāli plastiskās mākslas darbos. Ļoti daudzos no tiem krāšņi iemirdzējās dažādu gadalaiku ziedi. 

Praktisko darbu pēcpusdiena Ziemeļvidzemes internātpamatskolā

Lai audzēkņi labāk apgūtu praktisko darbu iemaņas un prasmes, skolā notika tradicionālā praktisko darbu pēcpusdiena.

 

 

 

 

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Vēl jautājums, par kuru diskutē, – vai jau patlaban skolēnus māca domāt? Manuprāt, ir jāzina pamatjautājumi, tad var gaidīt, lai viņi sāktu domāt un no tiem kaut ko radītu. Nevaru iedomāties metodes, ar kurām panāks, ka bērns pats radīs pamatlietas. Vārdu savienojums „kompetencēs balstīts” ir pārāk abstrakts jēdziens. Visi skaisti runā par paradigmas maiņu, bet arī spēkā esošajā standartā ir paredzēta kompetenču attīstība un prasmju pilnveidošana.
Rita Niedre, izglītības psiholoģe


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Liekas, ka pulvera autoram visai grāmatai nav pieticis.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.