Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Nr.3 (469); 2015

Nr.3 (469); 2015

Elektroniskā PDF versija



2.83 EUR


Apmaksas veids: piesakies sistēmai
vai ievadi kontaktdatus

Pēc maksājuma veikšanas nopirktais izdevums lejupielādēsies jūsu datorā. Jūs saņemsiet arī e-pasta ziņojumu ar saiti uz elektronisko izdevumu (lai lejuplādētu dokumentu, pieteikšanās sistēmai ir obligāta).

Abonēt avīzi

Lasi avīzē

AKTUĀLI

Pedagogiem skaidrību par algām sola viest vien maija vidū

VIEDOKLIS

Šodiena, kas rada nākotni. Kā iet pa plānu ledu

Aija Tūna speciāli laikrakstam „Izglītība un Kultūra”

DISKUSIJA

IZM priekšlikumi bez izvērtētām sekām jeb Nerod atbildi, kurš ir ieguvējs

Izglītības un zinātnes ministrijas atbildīgās amatpersonas 3. februārī uz sarunu aicināja Latvijas Pašvaldību savienība, novadu pašvaldību un izglītības iestāžu vadītāji, lai apspriestu IZM ierosinātās izmaiņas Ministru kabineta noteikumos Nr. 1616 „Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pašvaldību izglītības iestādēm bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pirmsskolas izglītības pedagogu darba samaksai un pašvaldību vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai”, kā arī daudzās neskaidrības, kas radušās jaunā pedagogu darba samaksas modeļa aprobācijas otrās kārtas laikā.

IEROSMEI

Piedāvāju alternatīvu pedagogu algu modeli

Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotājs Dr. philol. Normunds Dzintars uzskata, ka jāveido tāda pedagogu finansiālās motivācijas sistēma, kas piesaistītu talantīgus skolotājus.

SPORTS

Skolēniem slēpot ļoti patīk!

SVĒTKI

Deju svētki ir tautas kustība, kur esošajam modelim vajadzētu saglabāties

Baiba Šteina, speciāli "Izglītībai un Kultūrai"

ATZINĪBA

Panākumi rodas, ja ir komandas atbalsts

Lai izceltu un atbalstītu tos Latvijas skolu skolotājus un direktorus, kuri ir devuši ievērojamu ieguldījumu skolēnu sagatavošanā studijām Latvijas Universitātē (LU), Gada skolotāja balvu un rektora atzinības rakstu šogad ir saņēmušas Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas angļu valodas skolotāja Inta Augustāne un Saldus 2. vidusskolas matemātikas skolotāja Skaidrīte Rozentāle, savukārt LU Gada skolas direktora balva ir piešķirta Cēsu Valsts ģimnāzijas direktorei Guntai Bērziņai.

VĀCIJAS PIEREDZE

Bādenes-Virtembergas veiksmes recepte – augstākās izglītības sistēma

TEHNOLOĢIJAS

Laikam pa priekšu jeb Iegūts īpašs statuss

„Iekļūšana elitārā inovatīvas izglītības pieejas klubā „Microsoft Showcase School” ir gan sava veida statusa iegūšana, gan atzinība par jau paveikto – par to, ka savā mācību iestādē esam radījuši inovatīvu mācību vidi. Salīdzinājumā – tas ir kā iegūt kinobalvu „Oskars”, kas norāda, ka šī filma ir atšķirīga, to ir vērts redzēt. Ja vēlaties redzēt jaunu pieeju izglītībā, tad tā ir Liepājas Raiņa 6. vidusskola,” ar lepnumu stāsta direktors Kārlis Strautiņš.

IESPĒJAS

Eiropas Parlamentā arī Latvijas jaunieši

IZSTĀDE

Ko un kur mācīties – atklāj izstādē „Skola 2015”!

DIASPORA

Nav pieļaujams, ka latviešu bērni diasporā aizmirstu savu dzimto valodu

Saruna ar Dainu Grosu, kas pašlaik ir Latviešu apvienības Austrālijā un Jaunzēlandē izglītības nozares vadītāja.

KULTŪRVĒSTURE

Lejaskurzemes valodas bagātības Jēkaba Janševska darbos

KULTŪRA

Saulesbērns un Nākotnes cilvēks jeb Pārdomas pēc pirmizrādes „Raiņa sapņi” Nacionālajā teātrī

ATBALSTS SKOLOTĀJAM

Skolotāju neapmierinātība ar sevi – negatīvisma avots skolā

Kaspars Bikše, Latvijas un Dānijas augstskolu lektors, publicists

METODISKIE MATERIĀLI

Spēles no otrreiz pārstrādājamiem materiāliem

Santa Tinkusa, Zvejniekciema vidusskolas informātikas skolotāja un 7. klases audzinātāja

PROBLĒMA

Mobings darbā, tā raksturojums, pazīmes

Nobeigums. Sākums 15. janvāra un 29. janvāra numurā. Profesores Dr. psych. Gunas Svences apkopotie materiāli, izmantojot Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas profesionālā maģistra studiju programmas studentu pētījumus (Siliniece, 2009; Grīvza, 2012; Lustika, 2010; Šuke, 2007).

GRĀMATPLAUKTS

Aizrauj domu gaitas tēlos

Baiba Felce, Daugavpils Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes lektore

Rodas izjūta, ka kāds tev dod padomu vai atbildi

Iveta Jančevska, Valmieras 5. vidusskolas bibliotekāre

 

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Skolēniem ir svarīgi, lai uzmanība tiek pievērsta ikvienam, tādēļ ir jānovērtē katra paveiktais. Ja, piemēram, ir ieviesusies kļūda, tad kopīgi noskaidrojam, kāds ir iemesls; ja viss ir izdevies, ir jāuzslavē.
Jānis Dūrējs, Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotājs


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Satiekoties ar šādu problēmu, es nezinu, kā es sevi vestu.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.