Pirkt e-laikrakstu  Laikraksta tirdzniecības vietas    Kontakti    Reklāma
   

Seko līdzi jaunumiem: Twitter Draugiem.lv Facebook
Sākums Raksti Interešu izglītība e-žurnāls Vecākiem e-Pirmsskolas Izglītība Abonēt

Nr.16 (526)

Nr.16 (526)

Elektroniskā PDF versija



2.83 EUR


Apmaksas veids: piesakies sistēmai
vai ievadi kontaktdatus

Pēc maksājuma veikšanas nopirktais izdevums lejupielādēsies jūsu datorā. Jūs saņemsiet arī e-pasta ziņojumu ar saiti uz elektronisko izdevumu (lai lejuplādētu dokumentu, pieteikšanās sistēmai ir obligāta).

Abonēt avīzi

Lasi internetā

Vai IZM reforma ir tikai Eiropas līdzekļu apgūšana?

Lai gan sabiedrības iniciatīvas platformā manabalss.lv savākti jau vairāk nekā 3900 paraksti par esošā skolas gaitu uzsākšanas vecuma saglabāšanu un virkne nozares ekspertu un organizāciju pauž savas bažas par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) plānoto reformu, izskatās, ka ministrija no sava nodoma negrasās atkāpties.

 

 

 

Lasi avīzē

AKTUĀLI

Jauno mācību programmu projektus pedagogiem sola gada beigās

Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja Zane Ozola satura aprakstu vērtē atzinīgi, taču norāda, ka praktisko jautājumu projekta apspriešanas laikā būs ļoti daudz: vides piemērotība, skolotāju sagatavotība, nauda…

KONFERENCE

„Skola2030” vispirms aicina mācīties vērtēt un novērtēt

Futurologi apgalvo, ka vajag prast meklēt informāciju un neko iegaumēt vairs nevajag. Tādā gadījumā izglītība kļūst par garāmejošu pieredzi – un skolēni, ja neko neatcerēsies, sāks līdzināties veciem cilvēkiem ar klīnisku diagnozi. Vajadzētu pārskatīt, vai mācību programmās Latvijā ir vajadzīgais līdzsvars starp zināšanām un prasmēm.

VIEDOKLIS

Par vērtēšanu, izvēlēm un saskaitāmo secību

Aija Tūna domā, ka „pēdējos 25 gados Latvijā bijis ne mazums vērtīgu iniciatīvu, kas ir palīdzējušas skolotājiem mainīties un augt līdzi laikam, tāpēc, iespējams, daudziem iedrošinošāks un iedarbīgāks par skaļu apgalvojumu, ka esam kā absolūti jauna un unikāla priekšvakarā (nu jau rītā), būtu pārliecinošs aicinājums salikt skaistās projektos, semināros un praksē salasītās pērlītes kopīgā noderīgā un jēgpilnā virtenē”.

Svarīgas ir skolēnu un skolotāju emocijas

Jūrmalas Alternatīvās skolas direktors Egils Blūms ir pārliecināts, ka mācību procesā būtiskas ir emocijas un ir jāsekmē pozitīvu emociju klātbūtne.

Mūsdienīga skolotāja un skolas vērtības un loma

13. septembrī Latvijas Universitātes Mazajā aulā Izglītības un zinātnes ministrija organizēja diskusiju, kuras laikā apsprieda tematiku „Skolotāju izglītības modernizācija viedās specializācijas stratēģijas īstenošanai”.

Piezīmes par jaunajām vēsmām latviešu valodas mācību priekšmetā

Normunds Dzintars, latviešu valodas skolotājs: "Ja mēs cienām savu valodu un ja vēlamies, lai to ciena arī citi, tad ir gan jāsaglabā zināšanu īpatsvars dzimtajā valodā, gan jābūt arī eksāmenam."

Skaitļošanas pratības attīstība no pirmskolas līdz pamatskolai

Elfrīda Krastiņa,  Daugavpils Universitātes profesore: "Galvas rēķini ir praktizējami arī 5., 6. klasē, bet pamatskolas skolotāji bieži nav iepazinuši sākumskolas metodiku un neprot piedāvāt aprēķinu paņēmienus. Taču abstraktā domāšana daļai bērnu attīstās vēlāk, tāpēc nedrīkst uzskatīt, ka matemātikā visu var iemācīt sākumskolā."

METODISKAIS MATERIĀLS

Vingrošana uz bumbas

Metodisko materiālu skate – skolotāju profesionālās meistarības izpausme

PROJEKTS

Izzina pieredzi mazākumtautību bērnu valsts valodas apguvē

„Erasmus+” projektā izstrādāti rakstura veidošanas tiešsaistes rīki

SKOLVADĪBA

Galvenais priekšnoteikums ir mīlēt bērnus

Laikrakstā sākam sarunu ciklu par skolvadību. Pēc skolas akreditācijas un direktores profesionālās darbības novērtējuma rezultātiem Izglītības kvalitātes valsts dienesta vadība ieteica uzrunāt Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas direktori Ilzi Briņķi. Viņa ar savu darbu un attieksmi ir pratusi radīt uzticību kolēģos, skolēnos un viņu vecākos.

DOMĀSIM KOPĀ

Izglītība ir dzīves pieredze dzīvei

„Izglītība ir dzīves pieredze dzīvei. Izziņas, apziņas (domāšana), rīcības vienotā ritējumā veidojas ikviena cilvēka dzīves pieredze turpmākajai dzīvei,” atzīst Latvijas Universitātes emeritētais profesors Dr. phys. Andris Broks.

GRĀMATPLAUKTS

Divi pieskārieni cilvēka būtībai

 

 

E-pasts:
Parole
Reģistrēties
Skolas soma

Bērnu drošība

Pirmklasnieks

Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija

LIZDA

Atziņas

Nākotnē cilvēki strādās interesantāku un radošāku darbu, definēs problēmas, būs daudz mazāk fiziska darba. Viņiem nebūs tik daudz vajadzību raizēties par izdzīvošanu, viņi vēlēsies savu darbu piepildīt ar lielāku jēgu.
Edgars Pētersons, aģentūras „Weekend” partneris un stratēģiskais direktors


Gadās arī tā...

No skolēnu domrakstiem:
Edgaram bieži bija vēlme iedzert, bet viņš zināja savas robežas, kā par piemēru: viņš nelika galdā to, kas viņam pieder, un šajā gadījumā tas bija zirgs, kurš piederēja muižas valdniekam.

 

Kontakti

Laikraksts „Izglītība un Kultūra”

Laikraksta „Izglītība un Kultūra” elektroniskais pielikums „Pirmsskolas Izglītība”

Galvenā redaktore — Daiga Kļanska

daiga.klanska@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29808301

 

Elektroniskais žurnāls „Vecākiem”

Galvenā redaktore — Vita Pļaviņa

vecakiem@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 29190557

 

Abonēšanas, reklāmas un mārketinga vadītājs: Andris Barkāns

info@izglitiba-kultura.lv

reklama@izglitiba-kultura.lv

Tālr. 67096393; 25628748

 

Literārā redaktore: Zigrīda Purvlīce

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Maketētāja: Linda Prātniece

redakcija@izglitiba-kultura.lv

 

Izdevēja SIA „AB konsultants” rekvizīti:

Reģ. Nr. 40103361805

Juridiskā adrese: Stabu iela 46/48–61, Rīga, LV-1011 

Biroja adrese: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010

Banka: AS „Swedbank”

Kods: HABALV22

Konts: LV78HABA0551030067643

 

Stingri aizliegts portālā www.izglitiba-kultura.lv un avīzē "Izglītība un Kultūra" publicētos materiālus kopēt, pārpublicēt, reproducēt, izplatīt, tulkot vai jebkādā citā veidā rīkoties bez redakcijas rakstiskas piekrišanas. Ja rakstiska atļauja no laikraksta redakcijas ir saņemta, obligāti ir jānorāda atsauce uz laikrakstu „Izglītība un Kultūra”.

Publikācijās paustais viedoklis ne vienmēr atspoguļo redakcijas viedokli.